Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu
Zboża

IBŻ Food Research Institute: Rynek wafli ryżowych wart 150-160 mln zł

- Segment wafli ryżowych w Polsce nadal jest kategorią niszową i rozwijającą się stosunkowo powoli w porównaniu z całym rynkiem zdrowej żywności. Ze względu na brak dokładnych badań w tym segmencie, możemy jedynie szacować jego wartość na około 150-160 mln zł, co stanowi około 13-15% całego rynku zdrowych przekąsek – powiedział Andrzej Wojtuń, Projekt Manager IBŻ Food Research Institute.

IBŻ Food Research Institute: Rynek wafli ryżowych wart 150-160 mln zł
fot. shutterstock

Autor: Jakub Szymanek / portalspozywczy.pl
Data: 04-04-2017, 12:45

Polacy lubią sięgać po przekąski. Ze względu na coraz bardziej popularny trend związany ze zdrowym odżywianiem słodkie batony i drożdżówki ustępują miejsca waflom ryżowym. Ma to pozytywny wpływ na wartość produktu na rynku.

- Segment wafli ryżowych w Polsce nadal jest kategorią niszową i rozwijającą się stosunkowo powoli w porównaniu z całym rynkiem zdrowej żywności. Ze względu na brak dokładnych badań w tym segmencie, możemy jedynie szacować jego wartość na około 150-160 mln PLN, co stanowi około 13-15% całego rynku zdrowych przekąsek – ocenił Andrzej Wojtuń, Projekt Manager IBŻ Food Research Institute.

Według badań IBŻ Food Research Institute moda na zdrowy tryb życia to mocny argument przemawiający za tym, aby sięgnąć po wafle ryżowe. Z kolei utarte w świadomości konsumentów codzienne nawyki żywieniowe powodują, że wafle przegrywają walkę z tradycyjnym pieczywem.

- Z jednej strony rośnie świadomość konsumentów odnośnie zdrowej żywności i sposobu odżywiania się, z drugiej strony – co pokazują nasze badania wśród gospodyń domowych – zmiana nawyków żywieniowych nie jest taka prosta i łatwa. Według naszych danych co druga matka przygotowująca dziecku drugie śniadanie do szkoły, robi mu kanapki z pieczywa. Dopiero na dalszych pozycjach są owoce, sałatki i zdrowe przekąski – tłumaczył Wojtuń.

Producenci wafli na rodzimym rynku chcąc przekonać konsumentów do postawienia na ich produkty, które będą zdrową przekąską, regularnie wzbogacają swoją ofertę o nowe smaki i zróżnicowany skład wafli.

- Analizując różnice pomiędzy polskim a zachodnioeuropejskimi rynkami wafli ryżowych, warto zwrócić uwagę, iż na rodzimym rynku wafle ryżowe funkcjonują w głównej mierze jako szybka przekąska - coś co można łatwo i szybko przegryźć w przerwie między różnymi zajęciami. Konsumenci przede wszystkim zwracają uwagę na ich wygodę przechowywania, trwałość i gotowość do spożycia, aczkolwiek coraz częściej i ze szczegółami czytają skład produktu – dodał Projekt Manager IBŻ Food Research Institute.

Zdaniem Wojtunia konsumenci z bogatego grona różnych rodzajów wafli najczęściej wybierają ich klasyczny smak.

- Pomimo tego, że producenci wafli coraz częściej rozszerzają ofertę o produkty z różnymi dodatkami zbożowymi lub owocowymi, to nadal najchętniej wybieranymi przez klientów waflami są te klasyczne, bez dodatków. Z kolei na rynkach zachodnich wafle coraz częściej pozycjonują się jako elementy składowe różnych potraw czy deserów – podsumował Andrzej Wojtuń. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

wafle ryżowe RSS ALERT    /    IBŻ Food Research Institute RSS ALERT    /    badania rynku RSS ALERT    /    przekąski RSS ALERT    /    zdrowa żywność RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.15.142
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!