• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Jaka strategia piekarska bake-off sprawdzi się w dyskontach? (opinia)

Pieczywo jest dla Polaków wciąż produktem wiodącym w czasie robienia zakupów do domu podczas pandemii. Sieci takie jak Netto, Aldi czy Dino rozwijają właśnie swoje oferty piekarskie. Andrzej Piętka z Akademii Wypieków komentuje strategia piekarska bake-off.
  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 24-08-2020, 13:32
Jaka strategia piekarska bake-off sprawdzi się w dyskontach? (opinia)
Andrzej Piętka, Akademia Wypieków

- Plany rozwoju i chęć przyciągnięcia nowych klientów na zakupy dzięki rozwojowi oferty piekarskiej jest właśnie wdrażana przez sieci takie jak Netto, Aldi czy Dino. Czy w związku z zagrożeniem epidemiologicznym, brakiem kompetentnych ludzi do pracy i potrzebą optymalizacji kosztów jest szansa, że zaprezentują nowe rozwiązania dla swojego konceptu bake-off? Wydaje się to mało prawdopodobne. Będą to najpewniej koncepty bazujące na podglądaniu rozwiązań z Biedronki i trochę mniej z Lidla (głównie ze względu na skalę potrzebnych inwestycji) z powieleniem sprzedawanego asortymentu oraz rozwiązań organizacyjnych z tych sieci. Czy docenią to konsumenci odwiedzający ich sklepy? Jest taka szansa. Zobaczymy i chętnie ocenimy to w ciągu najbliższych 6-12 miesięcy - mówi Andrzej Piętka.

Jak strategia bake-off wygląda w wiodących dwóch sieciach?

Jak tłumaczy Andrzej Piętka, Biedronka w części piekarskiej skupiona jest na szukaniu nowych produktów z czystą etykietą, polskich smakach oraz dopełnianiu ekspozycji produktami będącymi pewniakami sprzedażowymi. Generalnie asortyment jest ciągle wyważony, tradycyjny i przewidywalny. Ekspozycja w regale chłodniczym z ciastami, dobór asortymentu i często ich jakość wymaga liftingu oraz bardziej odważnego podejścia do możliwych nowych dostawców.

Lidl oferuje dla kupujących ciekawe produkty piekarskie, które są dobrze oznaczone i uporządkowane na półce, ale asortyment wydaje się zbyt duży i wymaga raczej optymalizacji. Pracownicy są lepiej zorganizowani niż jest to u konkurencji. Przekąski i nowości produktowe potrafią pozytywnie zaskoczyć i zainteresować kupującego. W przeciwieństwie do konkurencji są tu produkty, które wyróżniają się i klient może je kupić głównie tutaj. Na przestrzeni ostatnich kilkunastu miesięcy zauważalnie smak wybranych produktów na półce spłycił się, najpewniej ze względu na zmianę receptur lub wymianę dostawców.

- Obie sieci są ciągle w kategorii dyskontów wiodące w sprzedaży pieczywa w Polsce i są wzorami do naśladowania dla konkurentów. Wydaje się, że zapowiadane obostrzenia w związku z zagrożeniem wirusologicznym i potrzeby kupujących będą skupione na asortymencie podstawowym oraz produktach zapakowanych, takich jak pokrojony chleb tostowy - podsumowuje Piętka.

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!