Kategoria pieczywa spada ilościowo i wartościowo - analitycy GFK Polonia
- Autor: portalspozywczy.pl / GfK
- Data: 25-04-2014, 11:02

Analizowana kategoria pieczywa obejmuje wszelkiego rodzaju produkty piekarnicze typu chleb, bułka, rogal, drożdżówka, mini pizza, cebularz, pieczywo chrupkie, wafle ryżowe, chleb tostowy, bułki do hot dogów, etc., w tym produkty pakowane i niepakowane.
Według analiz Panelu Gospodarstw Domowych GfK w monitorowanym okresie, pojedyncze gospodarstwo domowe kupiło średnio 177 kg produktów z kategorii pieczywa i wydało na ten cel 671 zł. Ewa Juszczyk, analityk kategorii Panelu Gospodarstw Domowych GfK, komentuje: "W ubiegłym roku ceny pieczywa wzrosły niemal o 2 proc., co było między innymi powodem tego, że polskie gospodarstwa domowe kupowały mniej produktów z tej kategorii".
Mimo wzrostu cen, nie zmieniła się częstotliwość zakupów pieczywa. Gospodarstwa domowe kupowały produkty tej kategorii średnio co dwa dni, co w ujęciu rocznym daje średnio 168 aktów zakupowych. Nieznacznie, o około 3 proc., spadła natomiast wielkość zakupów pieczywa podczas pojedynczej wizyty w sklepie. W 2013 roku gospodarstwo kupowało przeciętnie 1 kg produktów z kategorii pieczywa podczas jednego aktu zakupu.
Biorąc pod uwagę miejsca zakupu i kanały sprzedaży, w 2013 roku najwięcej pieczywa kupowano w handlu tradycyjnym, czyli w sklepach spożywczych, wielobranżowych, małoformatowych. Udział tego kanału dystrybucji w zakupach produktów kategorii pieczywa wyniósł niemal 72 proc. w ujęciu ilościowym i 66 proc. w ujęciu wartościowym.
W 2013 roku polskie gospodarstwa domowe chętniej kupowały pieczywo w dyskontach niż w hipermarketach.
więcej informacji:
Powiązane tematy:
-
Lidl walczy o wartość koszyka i użytkowników aplikacji. Rozda im 10 zł na zakupy
-
Biedronka: chipsy Lay’s zniknęły z półek. Negocjacje z producentem trwają już pół roku
-
Producent pieczywa kończy dużą inwestycję w Polsce
-
Kanał Sportowy wycofuje szklanki z Biedronki. Krzysztof Stanowski przeprasza
-
Turbulencje i wzrastająca niepewność na rynku piekarskim
-
Pracownicy dyskontów nad morzem już boją się lata
-
Czy inflacja zachwieje pozycją dyskontów w Polsce?
-
handlowy czwartek
Dyskonty zmieniają się w „demokratyczne delikatesy” a marki własne rosną w siłę
-
AT Kearney: Biedronka, Lidl, Aldi, Netto zmieniają się w „demokratyczne delikatesy”
-
Klasyczna bitwa dyskontów na piwne promocje przed majówką: Lidl daje 4 piwa gratis
- Pomoc KE dla Ukrainy zagrozi polskiemu drobiarstwu?
- Wpływ wojny na rynek żywnościowy przejawia się na kilku płaszczyznach
komentarze (1)
analityk kategorii Panelu Gospodarstw Domowych GfK, komentuje: \"W ubiegłym roku ceny pieczywa wzrosły niemal o 2 proc., co było między innymi powodem tego, że polskie gospodarstwa domowe kupowały mniej produktów z tej kategorii\". Rozumiem cena wzrosła z 2 zł na 2,04 za chleb więc przestałem kupować.hmmm.....
Odpowiedz