Makarony Polskie chcą mieć 1 mld zł przychodów
Strategia Makaronów polskich zakłada zmiany organizacyjne i inwestycje, które maja pozwolić spółce na osiągnięcie przychodów ze sprzedaży w wysokości 500 mln zł, a następnie 1 mld zł w kolejnych latach po roku 2012.

Rada nadzorcza spółki przypomina, że w pierwszym kwartale 2010 roku została opublikowana strategia spółki na lata 2010-2012, która zakłada dynamiczny rozwój grupy w oparciu o rozwój organiczny oraz aktywny udział w procesie akwizycji.
Strategia zakłada, że do 2012 roku grupa Makaronów zwiększy przychody ze sprzedaży z poziomu 117 mln zł w 2009 roku do poziomu 300 mln zł, przy czym co najmniej 220 mln zł przychodów zostanie osiągniętych w wyniku wzrostu organicznego.
- Jednocześnie kontynuowane będą zmiany organizacyjne oraz inwestycje, umożliwiające dalsze zwiększanie skali działalności, aby w następnych okresach możliwe było osiągnięcie skali 500 mln zł i 1 mld zł przychodów ze sprzedaży. Pozwoli to grupie na osiągnięcie pozycji jednego z największych podmiotów na polskim rynku spożywczym, liczącego się na rynkach Europy Środkowo - Wschodniej - czytamy w sprawozdaniu rady nadzorczej Makaronów za rok 2010.
- Planowana jest poprawa rentowności netto z 1,9 proc. w 2009 roku do 4 proc. w 2012 roku, rentowność EBITDA ma wzrosnąć w tym okresie z poziomu niespełna 8 proc. do 12 proc. - podaje rada nadzorcza.
Przypomnijmy, że na 2011 roku grupa Makarony Polskie prognozuje 6,5 mln zł zysku netto, 9,4 mln zł zysku operacyjnego oraz 216,6 mln zł przychodów. EBITDA ma w tym roku ma wynieść 14,2 mln zł, a zysk brutto ze sprzedaży 36,5 mln zł. Prognozy zakładają 44 proc. wzrost przychodów oraz ponad 100 proc. wzrost zysku netto.
Czytaj także:
Prezes Makaronów: Plan 300 mln zł przychodów w 2012 jest ambitny, ale realny
Przeczytaj duży wywiad z prezesem Makaronów Polskich Pawłem Nowakowskim

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW
MAKMakarony Polskie SA |
Kurs: 5.9000 PLN
Zmiana: -0.0500(-0.84%)
Aktualizacja: 05:03:2021
|