Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Zboża

Makarony Polskie chcą znacząco zwiększyć udziały w rynku

Spółka Makarony Polskie zamierza osiągnąć w 2010 roku co najmniej 25 proc. łącznego wolumenu produkcji na rynku polskim w stosunku do 15 proc. w 2008 roku - poinformowała spółka w komunikacie.

Makarony Polskie chcą znacząco zwiększyć udziały w rynku

Autor: ISB
Data: 26-02-2010, 13:01

W komentarzu do wyników za IV kw. 2009 r. spółka podała także, że zakończenie procesu reorganizacji grupy oraz pełne wykorzystanie mocy produkcyjnych spowoduje osiągnięcie marży EBITDA na poziomie około 10% w 2010 roku, a w kolejnych okresach przewidywany jest dalszy wzrost rentowności.

Jednostkowa rentowność EBITDA wyniosła 7,34% w IV kw. 2009 r. wobec 1,98% rok wcześniej. Rentowność netto sprzedaży sięgnęła 1,85% wobec 0,39% rok wcześniej.

Na wyniki finansowe w kolejnych kwartałach największy wpływ będzie miał wzrost sprzedaży w grupie, wynikający z przeprowadzonych inwestycji oraz zawartych i negocjowanych obecnie kontraktów dotyczących makaronów i dań gotowych.

"Wzrost sprzedaży zaplanowany jest we wszystkich kanałach dystrybucji produktów grupy: w handlu nowoczesnym, tradycyjnym jak i w ramach eksportu. Pozyskane kontrakty handlowe zapewnią spółce Makarony Polskie sprzedaż produktów makaronowych na poziomie zbliżonym do pełnego wykorzystania mocy produkcyjnych (80% mocy nominalnych)" - podano w raporcie.

Przychody ze sprzedaży grupy wyniosły 30,9 mln zł w IV kw., co oznacza wzrost o 38% r/r. Na rynek krajowy przypadło 92% przychodów (28,5 mln zł). W całym roku przychody sięgnęły 117,6 mln zł wobec 88,75 mln zł w 2008 r.

W IV kwartale 2009 w handlu tradycyjnym sprzedaż była niższa o 8% r/r. Jednocześnie w handlu sieciowym sprzedaż wzrosła o 36% r/r i wyniosła ponad 14,7 mln zł.

Wartość sprzedaży produktów pod marką Stoczek wyniosła ok. 2,3 mln zł w IV kw. i była wyższa o 0,4 mln zł, tj o 21% licząc rok do roku.

Spółka spodziewa się, że stabilizacja cen surowców, a szczególnie pszenicy, która miała miejsce w 2009 r. utrzyma się w kolejnych kwartałach i zapewni przewidywalność kosztów wytworzenia.

Koszty wytworzenia wyniosły 21,77 mln zł w IV kw. wobec 16,71 mln zł rok wcześniej, a po czterech kwartałach 2009 r. wzrosły do 80,50 mln zł wobec 66,97 mln zł rok wcześniej.

Zysk netto grupy Makarony Polskie wyniósł 2,23 mln zł po czterech kwartałach 2009 r. wobec straty wysokości 2,72 mln zł rok wcześniej. W samym IV kw. zysk wyniósł 0,43 mln zł w porównaniu z 0,59 mln zł straty rok wcześniej.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

MAKMakarony Polskie SA

więcej informacji:

Paweł Nowakowski RSS ALERT    /    Makarony Polskie RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 44.192.10.166
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!