Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Zboża

Makarony Polskie: Kiedyś private label walczyło ceną, a dzisiaj walczy jakością

– Poprzez swoją siłę sprzedażową sieci wylansowały swoje produkty private label do rangi brandu. I one dzisiaj mają bardzo mocną pozycję na rynku. Są to produkty wysokiej jakości. Nie można już mówić, że private label to produkt ekonomiczny, bo większość z nich to średnia i górna półka – powiedział serwisowi portalspozywczy.pl Zenon Daniłowski, prezes Grupy Makarony Polskie.

Makarony Polskie: Kiedyś private label walczyło ceną, a dzisiaj walczy jakością
Zenon Daniłowski, prezes spółki Makarony Polskie, fot. materiały prasowe

Autor: Jakub Szymanek/portalspozywczy.pl
Data: 24-02-2020, 14:45

Zenon Daniłowski w rozmowie z nami ocenił kategorię private label w Polsce. 

– Utrzymanie pozycji lidera, jeśli chodzi o private label w produkcji makaronów, było głównym z wyzwaniem ubiegłego roku. Moim zdaniem nasza pozycja jest bardzo mocna i dostarczamy coraz więcej produktów do sieci sklepów dyskontowych. Wspólnie z sieciami prowadzimy rozwój produktów w ramach NPD. Nasza firma ściśle współpracuje z dyskontami w zakresie opracowania i przygotowania składu – mówił. 

– Natomiast dużym wyzwaniem było zwiększanie ilości produktów o wysokiej jakości w naszej ofercie, bo obecnie private label nie jest produktem ekonomicznym, ale często jest produktem premium i my takie wyzwania realizujemy. Obie strony mają doświadczenie, prowadzą badanie rynku. Pojawia się coraz szersze partnerstwo i to właśnie zmieniło się w ostatnich latach w relacji sieci z producentem – dodał.

Zdaniem prezesa Makaronów Polskich sieci handlowe sprawiły, że obecnie produkty private label są stawiane na równi z produktami ze średniej i wyższej półki.

– Istotne przy tym jest stwierdzenie faktu, że brandy sieciowe stają się silniejsze od marek producenckich. Nie mówię tu tylko o makaronach, ale o wielu innych produktach. Poprzez swoją siłę sprzedażową sieci wylansowały swoje produkty private label do rangi brandu. I one dzisiaj mają bardzo mocną pozycję na rynku. Są to produkty wysokiej jakości. Nie można już mówić, że private label to produkt ekonomiczny, bo większość z nich to średnia i górna półka. Dlatego produkty, które u nas wytwarzamy jako private label są produktami o wysokiej jakości, bo takie są oczekiwania rynku. Kiedyś private label walczyło ceną, a dzisiaj walczy jakością – wyjaśnił Zenon Daniłowski. 

Czytaj więcej: Makarony Polskie: inwestycje, innowacje, moce produkcyjne – priorytety na 2020 (duży wywiad)

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

MAKMakarony Polskie SA

więcej informacji:

Zenon Daniłowski RSS ALERT    /    Makarony Polskie RSS ALERT    /    private label RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT    /    makarony RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • też producent. 2020-02-28 13:30:01
    Ma Pan parcie na szkło i nie zawsze się z Panem zgadzam ale tym razem - racja . Sam produkuję makarony 28 lat i choć nigdy nie będę w 10-tce największych , to na pewno jestem w w niej pod względem JAKOŚCI , a to kosztuje .Na szczęście klienci to wiedzą , doceniają i ze sprzedażą nie mam problemów . A do sieci się nie pcham , wolę dać małym polskim sklepom duży upust - niż taki sam wysłać za granicę , bo z tego nic nie mamy .
    • do; producenta 2020-02-29 10:13:11
      Masz rację , tak jest z każdym produktem.Oni idą na ilość Ty na jakość i lokalnie , i dobrych sklepach w całej Polsce zrobisz swoje . Tak trzymać .

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.233.220.21
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!