Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Zboża

Makarony Polskie planują do 2012 r. 300 mln zł przychodów, nie wykluczają akwizycji

Makarony Polskie chcą w 2010 r. osiągnąć 3 proc. rentowności netto sprzedaży oraz 10 proc. EBITDA, a w 2012 roku co najmniej 300 mln zł zł przychodów. Spółka zamierza poszerzać portfel produktów i marek i nie wyklucza przy tym akwizycji, które mogłaby sfinansować z emisji akcji lub obligacji - ponformowała spółka w komunikacie prezentującym strategię na lata 2010-2012.

Makarony Polskie planują do 2012 r. 300 mln zł przychodów, nie wykluczają akwizycji

Autor: gpwinfostrefa.pl / PAP
Data: 25-03-2010, 09:36

"Strategicznym celem Grupy Makarony Polskie jest osiągnięcie i utrzymanie pozycji w pierwszej trójce największych dostawców poszczególnych kategorii produktów lub co najmniej 10-proc. udział w polskim rynku" - napisano w strategii.

Spółka podała, że zamierza poszerzać ofertę o produkty wytwarzane na bazie surowców roślinnych (zbóż, warzyw, owoców). Nowe marki i produkty mają być tworzone w ramach rozwoju asortymentu, a także pozyskiwane poprzez akwizycje.

"Ewentualne akwizycje ukierunkowane będą na wspomaganie rozwoju Grupy w strategicznych obszarach, tj. rynek makaronów, dań gotowych oraz nowych kategorii produktów wytwarzanych na bazie zbóż, warzyw i owoców" - głosi komunikat.

"Przewidywane formy finansowania rozwoju rozpatrywane będą w kontekście maksymalizacji wyniku na 1 akcję. Rozwój organiczny Spółka zamierza finansować ze środków własnych, natomiast dopuszcza emisję akcji lub obligacji zamiennych w przypadku realizacji akwizycji" - dodano.

Spółka ocenia, że bezpieczeństwo płynności zapewni jej utrzymywanie zobowiązań oprocentowanych na poziomie maksymalnie 50 proc. kapitałów własnych i nie więcej niż trzykrotności EBITDA. Grupa zamierza nadal wykorzystywać środki z dotacji.

Makarony Polskie chcą w roku 2012 osiągnąć co najmniej 300 mln zł przychodów, w stosunku do 117,5 mln zł osiągniętych w roku 2009.

Spółka zakłada, że rentowność netto sprzedaży będzie rosła z 2 proc. w 2009, przez 3 proc. w 2010 r., do 4 proc. w roku 2012 roku.

Z kolei wartość EBITDA, która w 2009 roku wyniosła 8 proc., ma wzrosnąć do 10 proc. w 2010 r. i do 12 proc. w roku 2012.

Spółka chce także, by w 2012 roku 50 proc. przychodów pochodziło ze sprzedaży produktów markowych. Spółka chce to osiągnąć poprzez rozwój sieci sprzedaży oraz zwiększenie nakładów na komunikację.

Makarony Polskie określiły strategiczne kierunki rozwoju w latach 2010-2012. Są to m.in.: umacnianie pozycji w segmencie makaronów, przetworów warzywnych i owocowych oraz rozwój komplementarnych kategorii artykułów spożywczych, zapewnienie kompleksowej współpracy z partnerami handlowymi poprzez oferowanie produktów pod markami należącymi do grupy, jak też w segmencie private label, a także rozwój oferty produktowej z zapewnieniem synergii w zakresie zaopatrzenia surowcowego, produkcji, dystrybucji oraz marketingu.

Spółka zakłada też rozwój struktur sprzedaży i dystrybucji numerycznej na polskim rynku oraz zwiększenie sprzedaży eksportowej, budowanie przewagi technologicznej i produkcyjnej poprzez inwestycje w innowacyjne rozwiązania oraz automatyzację i skalę działalności, a także zapewnienie rozwoju organicznego na poziomie co najmniej 20 proc. rocznie.

Spółka poinformowała, że prezentowana strategia została pozytywnie zaopiniowana przez radę nadzorczą.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Makarony Polskie SA RSS ALERT    /    przejęcia RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.51.211
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!