Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Zboża

Makarony Polskie: pod koniec roku rentowność na poziomie 8 proc. EBIDA

Po pierwszym kwartale 2008 roku Grupa Makarony Polskie osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości 19.186 tys. zł, czyli o 4,73 proc. mniej niż w analogicznym okresu ubiegłego roku. - Na ten wynik złożyło się szereg negatywnych czynników, ale już w drugim kwartale 2008 r. spodziewamy się znacznego zwiększenia skali produkcji oraz stabilizacji cen surowców, co umożliwi odzyskanie rentowności - mówi Paweł Nowakowski, prezes Zarządu Makaronów Polskich SA.

Makarony Polskie: pod koniec roku rentowność na poziomie 8 proc. EBIDA

Autor: Adam Domagała, portalspozywczy.pl
Data: 15-05-2008, 16:04

Pozostałe wyniki spółki również nie zachwycają. Zysk brutto na sprzedaży wyniósł 2.716 tys. zł, co stanowi wzrost o 23,79 proc. w stosunku do I kwartału 2007 r. Wynik netto wyniósł -1.732 tys. zł.

Jednostkowe przychody ze sprzedaży Makaronów Polskich za I kwartał 2008 r. w ramach podstawowej działalności (produkcja makaronów) osiągnął wartość 9.690 tys. zł. w stosunku do 20.139 tys. zł.

W I kwartale 2007 roku w przychodach ze sprzedaży 9.882 tys. zł stanowiła jednorazowa transakcja sprzedaży pszenicy (bez wpływu na wynik), natomiast przychody ze sprzedaży makaronu stanowiły 10.257 tys. zł. Na sprzedaży produktów nastąpił zatem wzrost o 87,1% w sprawozdaniu skonsolidowanym Grupy Makarony Polskie oraz spadek sprzedaży o 4,73 proc. w sprawozdaniu jednostkowym.

- Na wyniki finansowe Grupy Makarony Polskie w I kwartale 2008 r. znaczący wpływ miały: wzrost cen surowców - zwłaszcza mąki, wyższe od zakładanych koszty przejęcia i restrukturyzacji Stoczek Sp. z o.o. i Abak Sp. z o.o. i późniejsze efekty restrukturyzacji spółek zależnych - tłumaczy Paweł Nowakowski, prezes Zarządu Makaronów Polskich SA.

Jednym ze środków, który ma pomóc wydobyć się firmie z kłopotów ma być restrukturyzacja.

- Zakończenie procesu restrukturyzacji Grupy pozwoli na osiąganie od początku III kwartału 2008 roku oszczędności przekraczających 200 tys. zł miesięcznie w stosunku do poziomu kosztów z IV kwartału 2007 roku. Wpływ na to będzie miało przede wszystkim ograniczenie kosztów administracyjnych związanych z integracją grupy Makarony Polskie po akwizycjach przeprowadzonych w 2007 roku - dodaje Paweł Nowakowski.

Po zakończeniu procesu restrukturyzacji Grupy Spółka Makarony Polskie S.A. planuje osiągniecie poziomu rentowności, jaki wypracowywała w roku 2006 i I połowie 2007, czyli 7-8 proc. na poziome EBITDA.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

MAKMakarony Polskie SA

więcej informacji:

Paweł Nowakowski RSS ALERT    /    Makarony Polskie RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.237.67.179
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!