Makarony Polskie z raportem za 2019 r. Całkowite przychody ze sprzedaży na poziomie 165,6 mln zł
- Autor: www.portalspozywczy.pl
- Data: 09-04-2020, 08:49
na poziomie 165,6 mln zł, zysk netto na poziomie 3,8 mln zł, zaś EBITDA przekroczyła
poziom 13,5 mln zł - napisał w liście do akcjonariuszy Zenon Daniłowski, prezes Makaronów Polskich.

Jak zaznaczył prezes, prezentowane wyniki są obciążone odpisem aktualizującym wartość bilansową marki Tenczynek w kwocie 2,6 mln zł. Odpis ten jest konsekwencją decyzjio zmianach w strategii długofalowego rozwoju spółki zależnej Stoczek Natura Sp. z o.o. i zmianie profilu dotychczasowej produkcji tj. ograniczeniu działalności w obszarze niskomarżowych przetworów warzywno-owocowych pod brandem „Tenczynek” oraz przekierowania core biznesu na produkty nowoczesne, m.in. dania gotowe na tackach „So food”.
Bez uwzględnienia odpisu na marce Tenczynek zysk netto Grupy wynosiłby 6,4 mln zł i byłby wyższy o 11% od roku poprzedniego, a EBITDA wyniosłaby 16,2 mln zł co stanowiłoby wzrost o 15% w stosunku do 2018 roku. Należy podkreślić, że operacja na marce Tenczynek jest operacją księgową i jako taka nie ma wpływu na działalność operacyjną Grupy Makarony Polskie.
komentarze (0)