Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu
Zboża

Makarony Polskie z raportem za 2019 r. Całkowite przychody ze sprzedaży na poziomie 165,6 mln zł

- Ubiegły rok był dobry dla naszej firmy. Osiągnęła ona całkowite przychody ze sprzedaży
na poziomie 165,6 mln zł, zysk netto na poziomie 3,8 mln zł, zaś EBITDA przekroczyła
poziom 13,5 mln zł - napisał w liście do akcjonariuszy Zenon Daniłowski, prezes Makaronów Polskich.

Makarony Polskie z raportem za 2019 r. Całkowite przychody ze sprzedaży na poziomie 165,6 mln zł
Zenon Daniłowski, prezes firmy Makarony Polskie fot. PTWP

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 09-04-2020, 08:49

Jak zaznaczył prezes, prezentowane wyniki są obciążone odpisem aktualizującym wartość bilansową marki Tenczynek w kwocie 2,6 mln zł. Odpis ten jest konsekwencją decyzjio zmianach w strategii długofalowego rozwoju spółki zależnej Stoczek Natura Sp. z o.o. i zmianie profilu dotychczasowej produkcji tj. ograniczeniu działalności w obszarze niskomarżowych przetworów warzywno-owocowych pod brandem „Tenczynek” oraz przekierowania core biznesu na produkty nowoczesne, m.in. dania gotowe na tackach „So food”.

Bez uwzględnienia odpisu na marce Tenczynek zysk netto Grupy wynosiłby 6,4 mln zł i byłby wyższy o 11% od roku poprzedniego, a EBITDA wyniosłaby 16,2 mln zł co stanowiłoby wzrost o 15% w stosunku do 2018 roku. Należy podkreślić, że operacja na marce Tenczynek jest operacją księgową i jako taka nie ma wpływu na działalność operacyjną Grupy Makarony Polskie.

- Największy wzrost sprzedaży Grupa Makarony Polskie zanotowała w segmencie produktów
makaronowych o ok. 16,6 mln zł, co daje wzrost o 16,3% w porównaniu z 2018 rokiem. Warty podkreślenia jest fakt, że ten pozytywny trend wygenerowały głównie produkty innowacyjne takie jak makarony z roślin strączkowych, walcowane makarony semolinowe z dodatkiem jaj oraz dynamiczny rozwój eksportu, co pozwala optymistycznie patrzeć na perspektywy dalszego rozwoju Grupy - podkreślił Zenon Daniłowski.

Wśród wyzwań na 2019 rok, jakie stawiała przed sobą Grupa Makrony Polskie, najważniejsze były projekty inwestycyjne. - W tym okresie realizowaliśmy 4 duże projekty o łącznej wartości 28 mln zł. Dwa z nich w zakładzie produkcyjnym w Rzeszowie: pierwszy dotyczył uruchomienia produkcji makaronów wysokobiałkowych, a drugi uruchomienia produkcji makaronów z mąk bezglutenowych. Kolejne dwie inwestycje były realizowane w zakładzie produkcyjnym w Stoczku Łukowskim. Jedna z nich to modernizacja linii produkcyjnej dań gotowych w puszkach i słoikach, a druga to zakup nowej linii do produkcji dań gotowych na tackach - dodał.

Z wymienionych inwestycji zakończono dwie – jedną w Rzeszowie i jedną w Stoczku. Z kolei dwa pozostałe projekty są na etapie rozruchu zakupionych linii, a ich pełne oddanie do eksploatacji jest planowane na 2020 rok. Łączne nakłady finansowe na wymienione projekty i inwestycje towarzyszące w latach 2018 – 2020 wyniosły ponad 50 mln zł.

- Głównym wyzwaniem na 2020 rok jest osiągnięcie profesjonalizmu w produkcji szerokiego asortymentu wyrobów na nowych liniach oraz doprowadzenie instalowanych maszyn i urządzeń do ich pełnej wydajności. Chcemy zaproponować konsumentom szeroki wybór produktów o wysokiej jakości i niepowtarzalnym smaku, wpisujących się w modny trend vege tj. opartych na surowcach roślinnych - wymienia Zenon Daniłowski.

- W ocenie Zarządu zaangażowanie załogi, realizacja programu inwestycyjnego i rozwój
nowych produktów podniosą wartość Grupy Makarony Polskie SA - dodaje w liście do akcjonariuszy.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

MAKMakarony Polskie SA

więcej informacji:

Zenon Daniłowski RSS ALERT    /    Makarony Polskie RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.172.213
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!