Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu
Zboża

Mintel: 15% respondentów w Polsce sięga po wafle ryżowe raz w tygodniu

- Według danych firmy Mintel, 15% respondentów w Polsce sięga po wafle ryżowe raz w tygodniu, zaś 21% mówi o tym, że spożywa je 2-3 razy w miesiącu. Konsumenci traktują je najczęściej jako przekąskę pomiędzy posiłkami, zarówno w domu, jak i poza domem, co deklaruje trzech na dziesięciu Polaków – powiedziała serwisowi portalspozywczy.pl Honorata Jarocka, Food and Drink Analyst z firmy Mintel.

Mintel: 15% respondentów w Polsce sięga po wafle ryżowe raz w tygodniu
fot. shutterstock

Autor: Jakub Szymanek / portalspozywczy.pl
Data: 05-04-2017, 11:48

Wafle ryżowe stają się coraz bardziej popularną przekąską wybieraną przez konsumentów. Silnym argumentem przemawiającym za waflami jest postrzeganie ich jako zdrowa żywność pozbawiona m.in. glutenu.

- Wafle ryżowe wpisują się w modę na zdrowe odżywianie, a w szczególności rosnące zainteresowanie żywnością bezglutenową, które dotyczy nie tylko osób z nietolerancją glutenu, lecz także konsumentów dobrowolnie rezygnujących z glutenu lub ograniczających jego ilość w diecie. Wafle stanowią również wygodną alternatywę dla przekąsek do spożywania w biegu (on-the-go). W coraz większym stopniu przekłada się to na działania innowacyjne w tym segmencie, co świetnie obrazują wafle ryżowe w formacie mini oraz warianty „slim” w opakowaniu na raz – oceniła Honorata Jarocka.

Producenci wafli ryżowych nie tylko poprzez poręczne opakowanie, ale przede wszystkim zróżnicowanym składem produktów, podkreślającym pozytywne i zdrowe wartości płynące ze spożywania wafli, chcą jeszcze bardziej zachęcić do postawienia na ich ofertę.

- Ciekawym kierunkiem jest oferowanie wartości dodanej poprzez eksperymenty z dodatkami, również tymi z grupy „superfoods” – super żywność (w tym pradawne zboża), takimi jak chia, amarantus, miłka abisyńska, konopie, quinoa czy algi morskie. „Prozdrowotność” jest podkreślana także poprzez dodatkowe oświadczenia produktowe, np. te mówiące o wysokiej zawartości błonnika, czego ilustracją jest linia Sonko Błonnikowe, której funkcjonalność jest uwypuklona dodatkowo wysoką zawartością cynku, żelaza czy magnezu – tłumaczyła Food and Drink Analyst z firmy Mintel.

Bogactwo smaków to kolejny czynnik, którym marki specjalizujące się w produkcji wafli, pragną przekonać klientów do zakupu ich produktów.

- Aby sprostać zmieniającym się oczekiwaniom konsumentów i rosnącej konkurencji ze strony pokrewnych kategorii, widoczne na rynku są coraz odważniejsze eksperymenty ze smakami, zarówno niesłodkimi (np. z dodatkiem papryki, soli morskiej, pieprzu, bazylii, oregano), jak i słodkimi, które pozwalają pozycjonować wafle ryżowe w kategorii deserowej – jako „lżejszy” zamiennik dla ciastek i słodyczy czekoladowych. W efekcie pojawiają się warianty z dodatkiem czekolady, kakao, karmelu, cynamonu i jogurtu, a także owoców – podsumowała Honorata Jarocka. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Mintel RSS ALERT    /    Honorata Jarocka RSS ALERT    /    wafle ryżowe RSS ALERT    /    badania rynku RSS ALERT    /    zdrowa żywność RSS ALERT    /    przekąski RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.239.149.34
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!