Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Zboża

Pieczywo w Auchan przestaje być magnesem dla klientów z większym portfelem zakupowym

- Od kilku miesięcy dostrzec można duże dysproporcje w jakości i w ofercie pieczywa sieci Auchan. Widać to szczególnie przy porównywaniu „starych” Auchan i „porealnych”. Wydaje się, że może mieć to związek z dysproporcją umiejętności pracowników i doborem dostawców produktów - ocenia dla serwisu portalspozywczy.pl Andrzej Piętka z Akademii Wypieków.

Pieczywo w Auchan przestaje być magnesem dla klientów z większym portfelem zakupowym
Zdaniem twórcy Akademii Wypieków w sklepach Auchan brakuje dobrego merchandisingu. fot. Grzegorz Giereszczak

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 19-03-2016, 12:40

Piętka zauważa, że kajzerki z piekarni własnej Auchan różnią się jakością od tych wypiekanych w dawnych Realach.

- Auchan to jedyny sklep tej wielkości w Polsce, gdzie obsługa tak samo obchodzi się z kajzerkami za 0,14 zł i croissantami za 0,99 zł. Są zsypywane na półkę prosto z blachy lub pojemnika. Tania kajzerka sprzeda się w ciągu 5 minut, a jej kształt wytrzymuje ten sposób potraktowania. Jednak croissant po 5 minutach leżenia w stosie i nieporządku staje się niesprzedawalnym rogalikiem - ocenia ekspert.

Zdaniem twórcy Akademii Wypieków w sklepach Auchan brakuje dobrego merchandisingu. Piętka sugeruje sieci rozwijanie projektów, które powodowałby wzrost i wyrównywanie umiejętności zatrudnionych pracowników piekarni, szczególnie w przypadku, gdy Auchan porównuje swoje pieczywo do oferty dostępnej w dyskontach, zwłaszcza Biedronki i Lidla.

- W Auchan oznaczenia są słabe, a cenówki nie do przeczytania. Brakuje też jasnej informacji o produkcie. Na półce piekarniczej widoczna jest często bylejakość i nieatrakcyjność wizualna produktów. Zaskoczeniem jest też fakt częstego braku torebek papierowych w dziale piekarniczym, w szczególności do przekąsek i słodkich ciastek. Króluje plastikowa reklamówka w strefie impulsowej, jednakowa do ziemniaków, jabłek, orzechów oraz pączków, kajzerek i croissantów.

Andrzej Piętka podkreśla, że to właśnie po produktach w sklepie widać najlepiej różnice w poziomie doświadczenia piekarniczego u osób zarządzających tym działem. Jego zdaniem po półce piekarniczej ocenić można, czy słabością sklepu jest czynnik ludzki czy niska jakość pieczywa do wypieku od dostawcy zewnętrznego.

- Samo pieczywo w Auchan przestaje być powoli magnesem dla klientów z większym portfelem zakupowym, ale i tych, którzy oczekują dobrych produktów. Tymczasem ilość takich konsumentów w Polsce powoli, lecz stale rośnie - podsumowuje ekspert.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Andrzej Piętka RSS ALERT    /    Akademia Wypieków RSS ALERT    /    Auchan RSS ALERT    /    Auchan Polska RSS ALERT    /    pieczywo w sieciach handlowych RSS ALERT    /    Real RSS ALERT    /    piekarnictwo RSS ALERT    /    pieczywo RSS ALERT

KOMENTARZE (4)

  • Regis 2016-03-19 22:08:29
    Auchan zawsze był tandetą i taką pozostanie. Ogólny syf i nieład na sklepach. Najgorsza sieć z działających w Polsce.
  • Wojtek 2016-03-20 01:32:27
    Nigdy nie uwazalem ze auchan daje jakakolwiek jakosc. Zawsse sklepy byly zaniedbane wozki krzywo jezdzily i byly oblesnie brudne. Poza owocami ktore ma fajtycznie dobre, przynajmniej w katowicach
  • Celina11 2016-03-23 08:23:44
    Fajny artykuł i trafnie oceniający jakość działu z pieczywem, ale sam sklep uważam ze jest bardzo dobrze zaopatrzony i raczej nie jest tam brudno
  • Buła 2016-03-23 14:59:19
    W tych wszystkich dyskontach i hipermarketach sprzedają produkt pieczywopodobny, odpiekany na miejscu z \"pieczywa\" głęboko zamrożonego nawet pół roku wcześniej. Po pieczywo to się idzie do dobrej piekarni

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.101.141
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!