• partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Piekarze chcą współdecydować o podziale pieniędzy z funduszy promocji

W tym roku spożycie pieczywa w Polsce spaść może poniżej 60 kg na osobę. Piekarze narzekają, że ich wyroby przegrywają m.in. z intensywnie reklamowanymi przekąskami i słodyczami. Dlatego przedstawiciele branży piekarniczej będą domagali się realnego wpływu na podział pieniędzy z tzw. funduszy promocji - czytamy w Rzeczpospolitej.
  • Autor: Rzeczpospolita
  • Data: 16-04-2009, 07:56
Piekarze chcą współdecydować o podziale pieniędzy z funduszy promocji

"W obecnym projekcie ustawy w komisji zarządzającej funduszem promocji zbóż i przetworów zbożowych nie mogą zasiadać piekarze. O podziale pieniędzy mają decydować tylko producenci zbóż oraz zakłady zajmujące się ich skupem i przetwórstwem - oburza się Grzegorz Nowakowski, dyrektor Instytutu Polskie Pieczywo. Fundusz dotyczący zboża jest jednym z dziewięciu, których powstanie zakłada projekt ustawy autorstwa resortu rolnictwa. Pozostałe dotyczą mleka, wieprzowiny, wołowiny, mięsa końskiego, owczego, ryb, owoców i warzyw oraz drobiu. Rocznie producenci mają wpłacać na nie łącznie ok. 40 mln zł." - czytamy w Rzeczpospolitej.

Rzeczpospolita podaje, że narzekania piekarzy dziwią Andrzeja Gantnera, dyrektora Polskiej Federacji Producentów Żywności, który brał udział w przygotowaniu projektu ustawy: - Prace nad nim trwają już niemal trzy lata, dlatego było dużo czasu na dyskusję. Dokument jest już po pierwszym czytaniu w Sejmowej Komisji Rolnictwa. Wczoraj przyjęła ona wszystkie poprawki zgłoszone przez organizacje branżowe.

Grzegorz Nowakowski podkreśla, że organizacja przedstawiała swoje postulaty resortowi rolnictwa. Nie zostały one jednak wzięte pod uwagę. - Ze względu na duże rozdrobnienie i brak silnej reprezentacji branża jest marginalizowana - uważa Nowakowski.

Szef PFPŻ uspokaja, że obecne zapisy w ustawie nie eliminują piekarzy z komisji zarządzającej funduszem: - Swojego kandydata mogą zgłaszać wszystkie organizacje związane z branżą, której dotyczy fundusz. Wejdzie on do komisji, jeżeli zdobędzie większość głosów. Ponadto o pieniądze na promocję mogą ubiegać się wszystkie organizacje branżowe, a nie tylko te, które zasiadają w komisji.

Według "Rz" polscy piekarze od dawna próbują przekonać kolejne rządy do wsparcia branży. Zwracają uwagę, że na podobną pomoc w latach 90. zdecydowała się Francja. - Promocja pieczywa jest konieczna. W ciągu dziesięciu lat spożycie pieczywa zmniejszyło się o ponad 20 kg na osobę - wyjaśnia Nowakowski. W 2008 r. statystyczny Polak zjadł 61,2 kg chleba, bułek i rogali. Instytut szacuje, że w tym roku spożycie pieczywa może spaść poniżej 60 kg na osobę.

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • JW 2009-04-16 21:42:39

    Pieczywo nie jest produktem rolnym. Właściwym dla piekarzy ministrem jest Minister Gospodarki, który jest odpowiedzialny za wspieranie promocji produktów spożywczych non annex I.

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!