PIM: Rozwój gospodarki uległ degeneracji. Widać to dobitnie na półkach sklepowych
- Autor: Jakub Szymanek
- Data: 22-09-2022, 05:57

Polska Izba Makaronu: Producenci makaronu stają przed trudnym i nierównym procesem negocjacji nowych kontraktów na przyszły sezon
Z czym muszą mierzyć się obecnie producenci makaronów w Polsce?
Marek Dąbrowski, prezes Polskiej Izby Makaronu: Klienci tacy jak: sieci dyskontowe, supermarkety, sieci franczyzowe, dystrybutorzy hurtowi oczekują deklaracji cen na okresy roczne, ewentualnie półroczne. Niektórzy kupcy myślą, że producenci mają przysłowiowe „magiczne szklane kule” i mogą przewidywać przyszłość. Biznes to nie wróżby. Kto kieruje się racjonalnością, nie może na bazie dzisiejszej wiedzy deklarować cen swoich wyrobów na dłużej niż kwartał. Z punktu widzenia producentów przy tak złożonej sytuacji geopolitycznej nie jest możliwe zawarcie dłuższych kontraktów niż 3 miesięczne.
komentarze (0)