Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Zboża

Płatki śniadaniowe wygrały z kryzysem. Ich sprzedaż wzrosła w 2009 r. o 12 proc.

Wartość rynku płatków śniadaniowych wynosi już niemal 700 mln zł. W ubiegłym roku ich sprzedaż wzrosła w Polsce o blisko 12 proc. Zdaniem przedstawicieli firm popyt wzrósł bo panuje moda na dania łatwe do przygotowania. W 2009 r. klienci kupili 48 mln kg płatków czyli o 7 proc. więcej niż rok wcześniej - czytamy w Rzeczpospolitej.

Płatki śniadaniowe wygrały z kryzysem. Ich sprzedaż wzrosła w 2009 r. o 12 proc.

Autor: Rzeczpospolita
Data: 10-03-2010, 06:46

Producenci płatków śniadaniowych przewidują, że sprzedaż płatków śniadaniowych będzie rosła, bo ich spożycie w Polsce jest jeszcze bardzo małe. Statystyczny Polak zjada nieco ponad kilogram płatków rocznie, czyli blisko dwa razy mniej niż Niemiec i prawie sześć razy mniej niż Anglicy. Eksperci przewidują, że łączna sprzedaż płatków będzie się zwiększać w Polsce w najbliższych latach średnio o 5 proc. rocznie.

Jak czytamy w Rzeczpospolitej analitycy Euromonitora szacują, że kategorią rynku płatków zbożowych, na którą popyt będzie rósł najszybciej, będzie musli. Z danych firmy Nielsen wynika, że w 2009 r. wartość tego segmentu zbliżyła się do 100 mln zł, więc urosła o 26 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem.

Katarzyna Pachel, brand manager FoodCare, do której należy marka Fitella, twierdzi, że Polacy doceniają wygodne opakowania, czyli zawierające jedną porcję, dlatego sprzedaż tego segmentu rośnie. W 2007 r. spółka jako pierwsza w Polsce wprowadziła takie musli na rynek. W 2009 r. firma Sante, która jest liderem segmentu musli, zwiększyła sprzedaż w kraju o blisko 20 proc. Jej łącznie przychody urosły o 70 proc., do 180 mln zł. W tym roku mają wzrosnąć do 240 mln zł. Władze firmy szacują także wzrost zysku, który w 2009 r. wyniósł 22 mln zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Sante RSS ALERT    /    płatki śniadaniowe RSS ALERT    /    żywność RSS ALERT    /    musli RSS ALERT    /    wyniki finansowe RSS ALERT    /    kryzys finansowy RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • Gudryk 2010-03-17 10:52:10
    KELLOG\'u NO GDZIE TY JESTEŚ ???!!!! Zanim zaczniesz to już tracisz rynek, który TAK rosnie. Przybywaj !
  • Gudryk 2010-03-17 10:59:25
    Rynek rośnie a Kellog nadal ŚPI ?! Jak tak dalej pójdzie to nie będziecie mieli co brać, bo inni to dawno zabiorą. Bedzie trudno albo drogo wejść do wielkich. Sama MARKA może nie wystarczyć! Jeden i drugi znowu zapyta \" a co ja będę z tego miał\", że Was wprowadzę. I nie wystarczy wtedy \" Hej to MY KELLOG\" !!!!

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.11.178
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!