Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu
Zboża

Polski chleb jest lubiany w Europie

- Pieczywo może być szansą dla polskiej gospodarki. Mamy bardzo dobre ziarno, nowoczesny park maszynowy, dobrze wykwalifikowaną kadrę i duży wzrost eksportu co sprawia, że nasze produkty można spotkać od Anglii przez Skandynawię po południe Europy - mówi w rozmowie z Portalem Spożywczym Waldemar Topolski, dyrektor zarządzający Aryzta Polska.

Polski chleb jest lubiany w Europie
Waldemar Topolski, dyrektor zarządzający Aryzta Polska, fot. Piotr Waniorek

Autor: AT, portalspozywczy.pl
Data: 08-11-2016, 11:47

Jak przyznaje Waldemar Topolski perspektywy dla rynku pieczywa mrożonego w Polsce są obiecujące, gdyż rynek rośnie w tempie 5-6 procent rok do roku.

- Niemniej wskutek spadku spożycia chleba w ogóle konkurencja na rynku staje się coraz trudniejsza. Mniejsze piekarnie stoją przed koniecznością zmiany profilu i jeszcze większej konkurencji z dużymi graczami. Z kolei nam, jako dużym producentom zależy na tym, żeby nasi klienci jedli zdrowsze rzeczy. Skorzystają na tym wszyscy, zarówno mniejsze piekarnie, które pozostaną na rynku, jak i my - dodaje.

Dyrektor zarządzający Aryzty zauważa, że wśród obecnych trendów dominującą rolę odgrywa spadek sprzedaży pieczywa pszennego.

- Wiąże się to ze zmianą nawyków żywieniowych, szczególnie jeśli chodzi o podstawowe produkty. Chleb był wcześniej traktowany jako główna część diety. Wraz ze wzrostem zamożności społeczeństwa ludzie szukają innych produktów. Do tego dochodzą lepsze lub gorsze kampanie medialne. W efekcie Polacy jedzą coraz mniej kajzerek i chleba pszenno-żytniego wybierając nie tylko inne rodzaje pieczywa, ale też płatki, batony, czy ciastka. Każdego dnia widzimy batalię o kieszeń konsumenta. Konkurencja jest bardzo duża, bo każdy chciałby zastąpić kromkę chleba na śniadanie swoim produktem - dodaje.

Topolski wskazuje, że choć polskie pieczywo jest eksportowane do wielu krajów Europy, to preferencje konsumentów w niektórych krajach bywają skrajnie odmienne od tych, które od lat obowiązują nad Wisłą.

- Ostatnio na Węgrzech dominuje model chleba włoskiego, czyli duże, czysto pszenne pieczywo. Co ciekawe, dla Węgrów nasze pieczywo jest zbyt kwaśne. Chętnie kupują je od nas, ale pod warunkiem, że nie jest wypiekane na zakwasie. Z kolei do Niemiec eksportujemy głównie pieczywo żytnie, które jest tam bardzo popularne i lubiane. Udział pieczywa pszennego w eksporcie do Niemiec jest stosunkowo mały. Do jednej z dużych sieci w Wielkiej Brytanii i Irlandii wysyłamy pieczywo z dużą ilością dodatków w środku i na zewnątrz, np. suszonymi pomidorami, nasionami chia, omega-3 - dodaje.

Aryzta to największy na świecie producent mrożonego pieczywa. W Polsce grupa zatrudnia ponad pół tysiąca osób w trzech zakładach produkcyjnych. W skład grupy w Polsce wchodzi firma Hiestand, która w lutym 2015 r. połączyła się ze spółką FSB Piekarnie. Na początku czerwca 2016 r. zakończył się proces integracji Aryzta Polska i węgierskiego Fornetti. W efekcie połączenia powstała jedna z największych grup piekarniczych w Europie Środkowej. Klientami Aryzty są największe sieci sklepów detalicznych w Polsce, sieć McDonald’s, a także food service, czyli główne sieci hoteli i restauracji.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Aryzta RSS ALERT    /    Waldemar Topolski RSS ALERT    /    piekarnictwo RSS ALERT    /    pieczywo RSS ALERT    /    rynek pieczywa w Polsce RSS ALERT    /    eksport pieczywa RSS ALERT    /    pieczywo mrożone RSS ALERT    /    spożycie pieczywa w Polsce RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Socjopata 2016-11-09 11:24:55
    Na zachodzie klienci widać nie boją się mrożonego pieczywa.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.231.226.13
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!