Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Zboża

Polskie piekarnictwo i cukiernictwo w obliczu koronawirusa

Rozprzestrzenianie się koronawirusa 2019-nCoV będzie miało wpływ na piekarnictwo i cukiernictwo w Polsce - uważa Andrzej Piętka z Akademii Wypieków.

Polskie piekarnictwo i cukiernictwo w obliczu koronawirusa
Koronawirus będzie miał wpływ na piekarnictwo i cukiernictwo w Polsce; fot. shutterstock

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 10-03-2020, 18:16

- Przede wszystkim należy spodziewać się wzrostu zainteresowania odbiorców B2B produktami mrożonymi, pakowanymi i konfekcjonowanymi, do długoterminowego przechowywania w warunkach suchych i chłodnych oraz mrożonych. W przypadku kwarantanny lub klęsk żywiołowych taka żywność jest szczególnie potrzebna dla ludności - mówi Andrzej Piętka z Akademii Wypieków.

Jak zaznacza, sklepy firmowe piekarni notują lekkie spadki sprzedaży i może to wpłynąć na zmianę produkowanego przez nie asortymentu. Tracić mogą sklepy ulokowane w hipermarketach i centrach handlowych, w food courtach oraz w kawiarniach i lodziarniach.

- Należy spodziewać się wzrostu ważności posiadania przez producentów certyfikatów bezpieczeństwa żywności i jakości, np. IFS, BRC. Piekarnie i cukiernie w ostatnich latach mocno inwestowały w park maszynowy i nowe zakłady. Dzięki temu wzrosła liczba zakładów w Polsce, które już posiadają takie certyfikaty. Większości piekarni nie stać na ich wprowadzenie lub nie mają wolnych zasobów finansowych, które pozwoliłyby na dalszą modernizację firmy - mówi ekspert.

Klienci sklepów zaczęli zwracać uwagę na problem dotykania gołymi rękami chleba, bułek, ciastek i pączków.

- Konsumenci dotykają bochenki, gniotą je i wąchają, a potem odkładają na półkę i wybierają inny produkt leżący obok. Przy ekspozycji z pieczywem potrzebne są szczypce do bułek, pączków i drożdżówek lub przynajmniej foliowe rękawiczki do chleba. Aktualna sytuacja z koronawirusem potęguje ten problem. Wymagać należy zmiany podejścia ze strony sieci handlowych. Dzisiaj takie firmy jak Biedronka, Lidl, Carrefour czy Żabka mogą edukować klientów w tym zakresie - tłumaczy Andrzej Piętka.

Dodaje, że sklepy już są zmuszone do częstszej dezynfekcji uchwytów koszy, zachowania czystości na półkach i sprzątania w sklepie, wyposażania stoiska piekarniczego w szczypce do bułek, torebki, rękawiczki foliowe, a w przyszłości najpewniej instalacji podajników do chleba.

- Jeżeli tego nie będą robić mogą wygrać konkurencyjne sieci handlowe - mówi.

- Na pewno jest teraz też dobra okazja, aby Polacy nauczyli się wreszcie częściej myć ręce, bo do tej pory był to duży problem. Na jakiś czas temat pakowania w plastik i w folię stanie się mniejszym złem. Higiena, aseptyka i czystość to priorytety na najbliższe miesiące  - podsumowuje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Andrzej Piętka RSS ALERT    /    Akademia Wypieków RSS ALERT    /    koronawirus RSS ALERT    /    piekarnie RSS ALERT    /    piekarnictwo RSS ALERT    /    chleb RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.30.155
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!