Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Zboża

Prezes Asprod: Testowaliśmy rożne alternatywne formy sprzedaży pieczywa

Testowaliśmy rożne alternatywne formy sprzedaży: od chlebomatów, food trucków, zamówień on-line w systemie click and collect, po dostawy do domu. Niektóre z tych rozwiązań świetnie sprawdziły się w momencie najbardziej rygorystycznych obostrzeń, jednak w momencie ich luzowania Klienci chętnie powracali do znanych wcześniej form zakupów - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Dariusz Bielecki, prezes zarządu Asprod S.A.

Prezes Asprod: Testowaliśmy rożne alternatywne formy sprzedaży pieczywa
Dariusz Bielecki - Prezes Zarządu Asprod S.A

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 01-03-2021, 11:23

Podczas pierwszego lockdownu Polacy masowo rzucili się na zakupy, także pieczywa. Czy po ogłoszeniu drugiego lockdownu sytuacja się powtórzyła?

Dariusz Bielecki, prezes zarządu Asprod S.A: Podczas pierwszego lockdownu Klienci byli zaskoczeni i przestraszeni, co naturalne w tak nieprzewidywalnych warunkach. Obostrzenia wprowadzane praktycznie z dnia na dzień i idąca za tym niepewność, co będzie dalej zarówno pod względem funkcjonowania placówek handlowych, jak i dostępności produktów, sprawiła, że Klienci masowo ruszyli na zakupy. 

Pierwszy lockdown jednak przyzwyczaił do tego, że podstawowych produktów spożywczych w sklepach nie zabraknie i mimo utrudnień związanych z ograniczeniami liczby osób mogących jednocześnie dokonywać zakupów - nie ma potrzeby gromadzenia artykułów spożywczych na zapas, w szczególności tych ze stosunkowo krótkim terminem przydatności, do których należy również pieczywo.

W naszym przypadku ogłoszenie drugiego lockdownu nie przełożyło się na masowe zakupy pieczywa. Warto także zauważyć, że niezmiennie od momentu wprowadzenia obostrzeń, odnotowujemy spadek liczby transakcji przy jednoczesnym wzroście koszyka zakupowego, co oznacza, że Klienci jednorazowo kupują więcej ograniczając tym samym liczbę wizyt w sklepach.

Jak praca zdalna, częstsze przebywanie i spożywanie posiłków w domu wpłynęły na zakupy  pieczywa?

O ile sprzedaż pieczywa plasuje się na stałym poziomie, to praca oraz nauczanie zdalne wpłynęły na wyniki sprzedaży asortymentu z segmentu produktów gastronomicznych jak gotowe kanapki, przekąski czy też kawa i napoje. Podobnie wygląda sytuacja w przypadku słodkich przekąsek typu pączki czy drożdżówki. To produkty, które kupowane są pod wpływem impulsu, determinantą ich zakupu jest często lokalizacja sklepu w niewielkiej odległości od miejsca pracy lub nauki.

Wnioskujemy, że w przypadku zmniejszonej sprzedaży produktów z tej kategorii nie bez znaczenia jest także fakt, że lockdown pogorszył sytuację finansową wielu gospodarstw domowych. Konsumenci rozsądniej niż wcześniej podchodzą do kwestii zakupów, często wizyty w sklepie są wcześniej planowane a zakupy bardziej racjonalne biorąc pod uwagę potrzeby.

więcej informacji:

Asprod RSS ALERT    /    Dariusz Bielecki RSS ALERT    /    pieczywo RSS ALERT    /    piekarnie RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.204.186.91
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!