• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Prezes Daniłowski na FRSiH: konsolidacja musi mieć cel, rozważałbym np. przejęcie w krajach ościennych

Konsolidacja firm musi mieć cel, a zdecydowanie się na nią dlatego, że nadarzyła się okazja to najgorszy z możliwych pomysłów. Wśród ogólnopolskich firm z rynku makaronów nie ma potencjału do konsolidacji, a jeśli rozważałbym konsolidację czy przejęcie to wiązałoby się to z krajami ościennymi – mówił na X Forum Rynku Spożywczego i Handlu Zenon Daniłowski, prezes firmy Makarony Polskie.
  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 10-11-2017, 11:23
Prezes Daniłowski na FRSiH: konsolidacja musi mieć cel, rozważałbym np. przejęcie w krajach ościennych
Zenon Daniłowski, prezes firmy Makarony Polskie fot. PTWP

- Konsolidacja musi mieć jakiś cel, a robienie konsolidacji dlatego, że trafiła się okazja to najgorszy z możliwych pomysłów. Gdy obserwuję sytuację na rynku makaronów i firmy działające na skalę ogólnopolską - a jest ich kilka - to wydaje mi się, że wśród nich nie ma potencjału do konsolidacji, bo żadnej z tych firm nie dałoby to wartości dodanej - mówił Zenon Daniłowski w trakcie debaty zatytułowanej „Sukcesja i ekspansja: droga od lokalnej firmy do globalnego koncernu”

- Konsolidacje w ramach rynku makaronów były pozytywne i negatywne, ale źle jest robić konsolidację, gdy w firmach jest inna kultura - nie opłaca się konsolidować np. firmy rodzinnej, która ma linie produkcyjne z liniami technologicznymi z tzw. second handu i jest np. obciążona zatrudnieniem całej rodziny właściciela, a nam zdarzyły się i takie sytuacje – dodał.

- Co do pozytywnych doświadczeń to w każdej konsolidacji musi być lider, który ma jasno sprecyzowany cel i dzięki temu będzie mógł podnieść wartość firmy i poprawić sytuację na rynku. Konsolidacja jest sposobem na przyspieszenie rozwoju firmy i podniesienie jej wartości rynkowej, ale nie warto łapać każdej okazji. Główna zasada jest taka, że firmy muszą być dojrzałe do tego procesu – podkreślał Zenon Daniłowski.

- Jeśli rozważałbym konsolidację czy przejęcie to raczej wiązałoby się to z krajami ościennymi, bo przyłączanie podmiotów z 10-tej czy 15-tej pozycji tutaj nie jest opłacalne – mówił prezes firmy Makarony Polskie. 

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!