Prezes Makaronów: Dostawcy są dyskryminowani w relacjach z silnie skoncentrowaną dystrybucją
- Autor: www.portalspozywczy.pl, PB
- Data: 16-04-2013, 08:37

- Niektóre dyskonty prowadzą w długim okresie politykę nieracjonalną, ponieważ żądają od producenta działalności non profit. Jest to droga donikąd, najczęściej kończy się nadmierną eksploatacją załogi i urządzeń, często kupionych z dotacji. Wielu krajowych producentów oferuje tak zwaną "podaż głodową", bo nie ma gdzie sprzedać swoich produktów. Dyskonty opanowały taką część rynku, że są właściwie głównym dystrybutorem. Warunki, które dyktują dostawcom, przy wahaniu cen surowców często kończą się stratą - mówi Zenon Daniłowski.
Dodaje, że spółka Makarony Polskie w 2011 roku i w pierwszej połowie 2012 z jednym z dyskontów zrealizowała kontrakt z dużą stratą. Jak tłumaczy, firma nie mogła renegocjować ceny, ponieważ podpisała roczną umowę bez prawa wypowiedzenia.
komentarze (0)