Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Zboża

Prezes Makaronów: Plan 300 mln zł przychodów w 2012 jest ambitny, ale realny

Makarony Polskie potwierdzają, że dzięki wzrostowi organicznemu i przejęciom mogą osiągnąć w 2012 roku 300 mln zł przychodów. - Najsilniej chcemy zwiększać skalę działalności w sektorze przetworów owocowo-warzywnych i dżemów - mówi prezes spółki Paweł Nowakowski.

Prezes Makaronów: Plan 300 mln zł przychodów w 2012 jest ambitny, ale realny
Grupa Makarony Polskie, której szefuje Paweł Nowakowski, prognozuje na ten rok 216,6 mln zł przychodów.

Autor: www.portalspozywczy.pl, PB
Data: 15-04-2011, 14:54

W rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl prezes przypomina, że w strategii spółka założyła osiągnięcie do roku 2012 300 mln zł przychodów.

- Jest to etap ambitny, ale realny. Chcemy osiągnąć ten cel wzrostem organicznym oraz poprzez akwizycje - mówi Paweł Nowakowski.

Jak podkreśla prezes, intencją zarządu jest to, by obecnie budowana grupa miała zdolność do dalszego zwiększania się.

- Te zmiany organizacyjne, które były zrealizowane w latach 2008-2009, kiedy przyrosty nie były tak duże, to był czas porządkowania i zmian organizacyjnych, które umożliwią zarządzanie grupą o przychodach 300 mln zł - mówi.

Zdaniem prezesa spółki, Makarony Polskie mają jeszcze duże możliwości rozwoju w segmencie produktów na bazie zbóż, owoców i warzyw.

- Cały czas uważamy, ze koncentracja w tym segmencie jest rozsądna - silniejsza pozycja zapewni nam lepsze warunki konkurencyjne. Widzimy to w makaronach - im jesteśmy więksi, tym łatwiej nam rozmawiać o dużych kontraktach, tym łatwiej jest współpracować z dużymi podmiotami - mówi Paweł Nowakowski.

Dlatego spółka w strategii stawia sobie za cel osiągnięcie w każdym segmencie, w którym działa, minimalnego udziału w rynku na poziomie 10 proc., wliczając w to sprzedaż pod markami własnymi sieci.

- O ile w makaronach mamy 20 proc. rynku detalicznego, o tyle w przypadku dań gotowych jest to poziom zbliżony na razie do 5 proc., a w przypadku przetworów owocowo-warzywnych dopiero zaczynamy, z udziałem dżemów na poziomie około 2 proc. Mamy bardzo dużo do zrobienia w tych segmentach rynku. Dlatego, abyśmy się tam czuli pewnie, zdecydowanie chcemy zwiększać skalę - mówi Paweł Nowakowski.

- Chcemy inwestować, czy organicznie, czy poprzez akwizycje, w produkty na bazie zbóż, owoców i warzyw. Płatki śniadaniowe to jeden z segmentów, który jest w zasięgu naszego zainteresowania - dodaje.

Spółka nie wyklucza także inwestycji w sektor makaronów.

- Jesteśmy zainteresowani racjonalnym zwiększeniem udziału w każdym segmencie. Udziały w rynku nigdy nie są za duże - ocenia nasz rozmówca.

I dodaje, że inwestycje na poziomie 10-20 mln zł Makarony Polskie są w stanie zrealizować z własnych środków lub finansowania zewnętrznego.

- W przypadku środków powyżej 20 mln zł, poważnie rozważymy emisję - mówi prezes.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

MAKMakarony Polskie SA

więcej informacji:

Paweł Nowakowski RSS ALERT    /    Makarony Polskie RSS ALERT    /    przejęcia RSS ALERT    /    inwestycje RSS ALERT    /    makarony RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 44.192.112.123
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!