Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Zboża

Prezes Makaronów Polskich: Istotnym trendem na rynku jest rozwój oferty wegetariańskiej

– Dzisiaj stało się faktem to, o czym jeszcze 2 – 3 lata temu tylko mówiliśmy, czyli czysta etykieta. Dzisiaj konsument jest bardzo świadomy. Obecnie żywność nie tylko zaspokaja głód, ale leczy i wpływa pozytywnie na nasze ciało – powiedział Zenon Daniłowski, prezes spółki Makarony Polskie.

Prezes Makaronów Polskich: Istotnym trendem na rynku jest rozwój oferty wegetariańskiej
Zenon Daniłowski, prezes spółki Makarony Polskie, fot. PTWP

Autor: Jakub Szymanek/portalspozywczy.pl
Data: 17-02-2020, 13:27

Zenon Daniłowski w rozmowie z portalem pozytywnie ocenił sprzedaż makaronu przez markę Makarony Polskie oraz zwrócił uwagę na zmieniające się podejście konsumentów do produktów, analizę składu i pochodzenie surowców.

– Mamy bardzo duży popyt na rynku. Święta były wielkimi żniwami dla producentów, nawet taki produkt jak makaron, który jest „nieświąteczny”, sprzedawał się bardzo dobrze w tym okresie. W 4 kw. mieliśmy problem z nadążeniem w realizacji zamówień, ponieważ było dużo promocji i in-outów. I to jest pozytywna cecha 2019 roku. Do tego dochodzi przechodzenie konsumentów od produktów tanich do tych lepszych, smaczniejszych, lepiej opakowanych, zdrowszych i lepszej jakości. Dzisiaj stało się faktem to, o czym jeszcze 2 – 3 lata temu tylko mówiliśmy, czyli czysta etykieta. Dzisiaj konsument jest bardzo świadomy. Obecnie żywność nie tylko zaspokaja głód, ale leczy i wpływa pozytywnie na nasze ciało. Kupujemy mniej produktów masowych, a więcej lepszej jakości, w bogatszym wyborze. Jemy wszystkimi zmysłami. Dla współczesnego konsumenta jest istotny nie tylko smak, ale i to skąd pochodzą surowce, kto je wytworzył – wyjaśnił prezes.

W odpowiedzi na zmieniające się podejście konsumentów do jedzenia w ubiegłym roku na w rynku pojawiła się nowa marka w portfolio Grupy – Novelle.

– Novelle zalicza się do grona marek odpowiedzialnych za środowisko. Wpisujemy się w nurt oparty na diecie roślinnej. Jest to odpowiedź na aktualne trendy żywnościowe. Produkujemy makaron m.in. z ciecierzycy, soczewicy i zielonego groszku czy też pełnoziarnisty, gryczany, orkiszowy. A nasza oferta zostanie jeszcze rozszerzona o inne produkty, np. pasty warzywne. Makarony Novelle są to produkty wysublimowane, dedykowane osobom, które dbają o swoją kondycję. Obecnie jesteśmy na etapie budowania portfolio, systemu sprzedaży i informowania w social mediach konsumentów o naszych produktach. Istotnym trendem na rynku jest rozwój oferty wegetariańskiej. W daniach gotowych na tackach pod brandem So Food wprowadzamy 4 dania bezmięsne, np. Wegab z papryką i ryżem. Są one bardzo smaczne, nie będą odbiegać cenowo od dań tradycyjnych i na pewno znajdą uznanie u wegetarian. Ale droga do sukcesu jest długa i wymaga ciągłego obserwowania i nadążania za preferencjami konsumentów – tłumaczył Zenon Daniłowski.

Czytaj więcej: Makarony Polskie: inwestycje, innowacje, moce produkcyjne – priorytety na 2020 (duży wywiad)

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

MAKMakarony Polskie SA

więcej informacji:

Zenon Daniłowski RSS ALERT    /    Makarony Polskie RSS ALERT    /    Makarony Polskie SA RSS ALERT    /    rynek makaronów w Polsce RSS ALERT    /    Novelle RSS ALERT    /    trendy konsumenckie RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • też producent. 2020-02-18 09:28:55
    Brawo prezesie , tak trzymać , pańskie opinie wyznaczają prawie globalne trendy . A jak tam handelek z Chinami ?? ze 4 artykuły były ..... dawaj dalej może trafisz.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.30.155
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!