Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Zboża

Prezes Makaronów Polskich: W 2019 roku realizowaliśmy 4 projekty o łącznej wartości 50 mln zł

Makarony Polskie na 2019 rok miały zaplanowaną sprzedaż na poziomie ok. 170 mln. zł. przy marży netto 4 proc. Mogę powiedzieć, że po 3 kw. plan był zrealizowany w pełni, a czwarty kw. w mojej ocenie też był dobry i sądzę, że będzie to udany rok, jeśli chodzi o wyniki Makaronów Polskich – stwierdził w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Zenon Daniłowski, prezes spółki Makarony Polskie.

Prezes Makaronów Polskich: W 2019 roku realizowaliśmy 4 projekty o łącznej wartości 50 mln zł
Zenon Daniłowski, prezes spółki Makarony Polskie, fot. PTWP

Autor: Jakub Szymanek/portalspozywczy.pl
Data: 06-02-2020, 09:52

Zenon Daniłowski podsumował miniony rok w Grupie Makarony Polskie.

– 2019 rok był dobrym rokiem dla naszej Grupy, jak i dla całej branży makaronowej, ponieważ popyt na nasze wyroby był wysoki ze względu na większą ilość pieniędzy, które mają w rękach konsumenci oraz rosnącego zapotrzebowania na produkty z diety roślinnej. Makarony Polskie na 2019 rok miały zaplanowaną sprzedaż na poziomie ok. 170 mln. zł. przy marży netto 4 proc. Mogę powiedzieć, że po 3 kw. plan był zrealizowany w pełni, a czwarty kw. w mojej ocenie też był dobry i sądzę, że będzie to udany rok, jeśli chodzi o wyniki Makaronów Polskich – ocenił.

Prezes spółki Makarony Polskie opowiedział o założeniach Grupy, które udało się zrealizować w 2019 roku.

– Wśród założeń na 2019 rok najważniejsze były projekty inwestycyjne. W tym okresie realizowaliśmy 4 projekty o łącznej wartości 50 mln zł. Dwa z nich w Rzeszowie, z których pierwszy to produkcja makaronów wysokobiałkowych, a drugi to produkcja makaronów z mąk, które nie zawierają w sobie glutenu jak np. gryka czy kukurydza. Warto zaznaczyć, że te makarony cieszą się rosnącą popularnością wśród konsumentów, ponieważ posiadają dodatkowo, poza ciekawym smakiem, szczególne wartości odżywcze, a nawet prozdrowotne – wymienił Zenon Daniłowski.

– Kolejne dwie inwestycje były realizowane w zakładzie produkcyjnym w Stoczku Łukowskim. Jedna z nich to modernizacja linii produkcyjnej dań gotowych w puszkach i słoikach. A druga to nowa linia, którą zakupiliśmy do produkcji dań gotowych na tackach. Takie danie jest bardzo wygodne do spożycia, bowiem możemy je w czasie 3-5 minut odgrzać w piekarniku lub w mikrofali. Pierwsze dania obiadowe ze Stoczka wkrótce pojawią się w sprzedaży. Jest to oferta dla singli, a również dla osób żyjących „w pospiechu” tak obecnie powszechnym – tłumaczył.

– Z wymienionych inwestycji zakończyliśmy dwie – jedną w Rzeszowie i drugą w Stoczku. Z kolei dwa pozostałe projekty są na etapie rozruchu i w pierwszym półroczu 2020 będą już gotowe do eksploatacji przemysłowej – dodał.

Czytaj więcej: Makarony Polskie: inwestycje, innowacje, moce produkcyjne – priorytety na 2020 (duży wywiad)

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

MAKMakarony Polskie SA

więcej informacji:

Zenon Daniłowski RSS ALERT    /    Makarony Polskie RSS ALERT    /    Makarony Polskie SA RSS ALERT    /    rynek makaronów w Polsce RSS ALERT    /    makarony RSS ALERT    /    produkty zbożowe RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.239.165.67
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!