• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Prezes Makarony Polskie na EEC2020: Obecny kryzys zw. z pandemią omija sektor spożywczy

Polski sektor spożywczy dobrze się rozwija od wielu lat, a obecny kryzys omija ten sektor oraz spółkę Makarony Polskie, bo jest producentem dóbr podstawowych. -  Można zrezygnować z koncertu, z wycieczki czy innych eventów, ale dobry makaron trzeba kupić – mówił Zenon Daniłowski, prezes zarządu, Makarony Polskie SA podczas sesji „Branża spożywcza – przyszłość sektora” w trakcie XII Europejskiego Kongresu Gospodarczego (EEC 2020).
  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 04-09-2020, 13:50
Prezes Makarony Polskie na EEC2020: Obecny kryzys zw. z pandemią omija sektor spożywczy
Zenon Daniłowski, prezes Makarony Polskie na XII EEC fot. PTWP

- Polskie firmy, w tym Makarony Polskie, są firmami silnymi, nowoczesnymi i zmodernizowanymi. Zarówno w pierwszym półroczu jak i w trzecim kwartale notujemy wzrosty sprzedaży rok do roku i nie widać załamania popytu. W marcu mieliśmy wydarzenie, które osoby z mojej generacji pamiętają z dawnych lat, czyli kupowanie podstawowych produktów na zapas i my w marcu sprzedaliśmy miesięcznie dwukrotnie więcej niż w zwykłych miesiącach, jednak ponosiliśmy też duże koszty, aby uzyskać tę dwukrotnie wyższą produkcję. Trzeba było też m.in. wprowadzić nowe procedury, aby załoga czułą się bezpiecznie. - mówił Zenon Daniłowski.

- Uważam, że polski sektor spożywczy dobrze się rozwija od wielu lat, a obecny kryzys omija ten sektor i nas, bo jesteśmy producentem dóbr podstawowych. Można zrezygnować z koncertu, z wycieczki czy innych eventów, ale dobry makaron trzeba kupić – podkreślał.

Zenon Daniłowski zaznaczył też, że on i jego firma jest optymistycznie nastawiony co do rozwoju w przyszłości, to jednak wskazał na istniejące problemy.

- Jesteśmy w grupie firm, która ma duży eksport. Wysyłamy produkty na Ukrainę, do Rumunii, a także np. Danii, czy Słowacji – i nawet jestem zaskoczony, że np. na Ukrainie jest też stabilny popyt. I chociaż tam nie jest zbyt dobrze, jeśli chodzi o sytuację epidemiologiczna, to miesiąc w miesiąc wyjeżdża od nas na Ukrainę kilknaście tirów. A zatem jestem optymistycznie nastawiony, jeśli chodzi o przyszłość, choć wymagało to wielu zmian w firmie – mówił prezes Makaronów Polskich.

- Istnieje jednak zapowiedź drugiej fali pandemii, co podskórnie uruchamia obawy i oczekiwania na spekulację i gwałtowny wzrost cen niektórych surowców. Niektórzy nie wiedzą czy można podpisać długoterminowe kontrakty. I to jest największy problem, że bardzo trudno jest negocjować z dostawcami surowców oraz  materiałów długoterminowe kontrakty, bo oni najchętniej podpisują je na 3-4 miesiące, a nie np. na rok. I to właśnie jest problem – niepewna przyszłość, co powoduje zawirowania, jeśli chodzi o rynek surowców – podkreślał Zenon Daniłowski.

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!