Prezes Maspeksu nt. rozszerzenia oferty marki Lubella o dania gotowe
Z segmentem produktów zbożowych wiążemy spore nadzieje i upatrujemy duże perspektywy dalszego rozwoju. Ponadto Lubella ma kompetencje, aby być nie tylko ikoną dobrego jakościowo makaronu, ale również marką kulinarną - serwisowi portalspozywczy.pl, Krzysztof Pawiński, prezes Grupy Maspex.

- Sosy do makaronów, które ostatnio wprowadziliśmy są bardzo trafnym dopełnieniem naszej oferty. Dodatkowo uzupełniliśmy portfolio oferując konsumentom mąkę o przedłużonym terminie ważności do spożycia w bardziej funkcjonalnych opakowaniach - z możliwością "powtórnego" zamknięcia - dodaje prezes.
Grupa Maspex nie wyklucza poszerzenia oferty marki o dania gotowe. - Jest to segment, który rozbudza nadzieje komentatorów naszej branży już od dawna, ale wydaje mi się, że oczekiwania związane z jego szybkim rozwojem raczej się nie spełniły. W Polsce ta kategoria jest na razie bardzo tradycyjna - w ofercie królują typowe dania jak pulpety, flaczki czy gołąbki - a innowacje produktowe nie osiągają jeszcze zadowalających wyników sprzedaży. Jest w nim oczywiście spory potencjał patrząc na rynki zachodnie, ale nie wiadomo, ile czasu musi minąć by ten trend przyjął się również w naszym kraju - komentuje Krzysztof Pawiński.
Jednak Lubella kojarzy się Polakom nie tylko z obiadami. Pod tą marką produkowane są także musli i płatki śnadaniowe. Z najnowszych badań wynika jednak, że w 2011 r. Polacy nieznacznie ograniczyli zakupy tej grupy produktów. - Pomimo lekkiego spadku, zgodnie z prognozami przewiduje się dalszy rozwój rynku płatków. Szybkość i wygoda przygotowania oraz pożywność to atuty, które niewątpliwie wpływać będą na dalszą ich popularyzację - komentuje prezes Maspeksu.
Dodaje, że - jak w przypadku większości segmentów spożywczych - firma zauważa sporą presję produktów private labels, ale udaje się jej utrzymać mocną pozycję. - Planujemy nadal ją umacniać, zarówno przez dbałość o wysoką jakość naszych produktów, jak też wspieranie marketingowe oraz atrakcyjne promocje konsumenckie. Nie mamy agresywnych planów osiągnięcia pozycji lidera, gdyż dzieli nas do niego zbyt duży dystans - podsumowuje Krzysztof Pawiński.
Czytaj także inne artykułu dot. Grupy Maspex:
Prezes Maspeksu: Biznes sokowy zmaga się z coraz trudniejszą sytuacją na rynku surowców
Maspex: Stewia nie będzie groźnym konkurentem syntetycznych słodzików

CENY HURTOWE

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.