Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Zboża

Prezes PZPPZM: Pandemia znacząco wpłynęła na przemysł młynarski

- Trzeba zdawać sobie sprawę ze struktury sprzedaży mąki pod kątem finalnego odbiorcy. To nie tylko mąka paczkowana sprzedawana w sklepach, ale przede wszystkim sprzedaż hurtowa do mniejszych i większych piekarni czy zakładów cukierniczych, a także do szeroko pojętego segmentu HoReCa. Zamrożenie wiosną i jesienią tej ostatniej branży spowodowało spadki sprzedaży mąki u sporej części naszych członków - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Krzysztof Gwiazda, prezes Zarządu Polskiego Związku Pracodawców Przemysłu Zbożowo-Młynarskiego.

Prezes PZPPZM: Pandemia znacząco wpłynęła na przemysł młynarski
Krzysztof Gwiazda, prezes Zarządu Polskiego Związku Pracodawców Przemysłu Zbożowo-Młynarskiego

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 30-12-2020, 12:16

Portalspozywczy.pl: Czy pandemia koronawirusa mocno wpłynęła na przemysł zbożowo-młynarski?

Krzysztof Gwiazda, Prezes Zarządu Polskiego Związku Pracodawców Przemysłu Zbożowo-Młynarskiego: Wpłynęła i to znacząco. Nasza branża podlega przecież tym samy rygorom sanitarnym co pozostałe gałęzie gospodarki, a część problemów, które przyniósł COVID-19 były wspólne dla wszystkich. Młynarze musieli przeorganizować pracę w taki sposób, aby wypełnić wszystkie nałożone wymagania i zalecenia epidemiczne. Maseczki, żele dezynfekujące, odkażanie pomieszczeń czy dystans to już codzienność. Szczególnie począwszy od września branża odczuła problem w brakach kadrowych spowodowanych przebywaniem pracowników na kwarantannach. Praca w młynie przy produkcji, w laboratoriach oceniających jakość surowca, jak i finalnego produktu, czy wreszcie załadunku mąki na środki transportu wymaga fizycznej obecności człowieka. Nie da się tego załatwić zdalnie.

Trzeba zdawać sobie sprawę także ze struktury sprzedaży mąki pod kątem finalnego odbiorcy. To nie tylko mąka paczkowana sprzedawana w sklepach, ale przede wszystkim sprzedaż hurtowa do mniejszych i większych piekarni czy zakładów cukierniczych, a także do szeroko pojętego segmentu HoReCa. Zamrożenie wiosną i jesienią tej ostatniej branży spowodowało spadki sprzedaży mąki u sporej części naszych członków. Struktura sprzedaży w zależności od młyna może się różnić nawet znacznie. Jedni produkują mąkę paczkowaną do sieci i hipermarketów, a inni w ogóle nie sprzedają poprzez ten kanał. Sprzedaże do HoReCa mogą stanowić nawet 20-25% całości produkcji poszczególnego przedsiębiorstwa. Branża musiała więc dostosować się do zmienionej struktury popytu spowodowanej przez pandemię. Różne typy i rodzaje mąki mają zastosowanie w produkcji w zależności od rodzaju pieczywa, przekąski czy innego wyrobu. I tu młynarstwo musiało elastycznie reagować w zależności od zmieniającego się zapotrzebowania odbiorców. A ci zamawiają mąkę o specyfikacji zależnej od sprzedaży swoich produktów, zarówno pod kątem ilości, jak i asortymentu. Te zmiany to nie trendy długofalowe, do których można się przygotować – to konieczność szybkich decyzji podejmowanych z tygodnia na tydzień.

KOMENTARZE (1)

  • Obi 2020-12-31 09:48:54
    Polskie Zakłady Zbożowe Kraków. Zlokalizowany w Polsce młyn kontrolowany przez kapitał zagraniczny. Tak powinno się napisać. Kolejna branża oddawana kapitałowi obcemu po cukrowniach, tłuszczach, paszach i długo by jeszcze wymieniać. Jeszcze napiszcie, że rejony Krakowa to rejony tradycyjnie pszeniczne.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 121.29.46.140
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!