Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Zboża

Producent ryżu dołączył do programu „Wiem, co wybieram"

Sawex, producent ryżu marki Britta dołączyła do programu znakowania żywności „Wiem, co wybieram". Dzięki temu grono firm uczestniczących w programie powiększyło się do 10. Ryż Britta, który otrzymał logo to pierwszy ryż w programie w Polsce.


Autor: portalspozywczy.pl
Data: 23-02-2010, 13:45

W sumie już ponad 100 produktów otrzymało logo „Wiem, co wybieram", ułatwiające konsumentom przy półce sklepowej wybór produktów, których skład jest zgodny z międzynarodowymi zaleceniami żywieniowymi.

Program został wprowadzony w Polsce w 2008 roku przez firmy: Bakalland, FRoSTA, Rieber Foods oraz Unilever. Jeszcze w 2008 roku do programu dołączyło dwóch nowych Partnerów: Agros Nova z marką Fortuna i piekarnia Vini, a w 2009 roku grono Partnerów poszerzyło się o firmy POSTI, Hoop Polska a także Victoria Cymes. W 2010 roku, jako 10 Partner, do programu dołączyła firma Sawex, producent ryżu marki Britta.

Logo „Wiem, co wybieram" umieszczone na froncie opakowania produktów żywnościowych przyciąga uwagę konsumentów oraz pomaga im podczas zakupów wybierać produkty, które mogą stać się elementem dobrze zbilansowanej diety. To proste i skuteczne rozwiązanie, które pozwala na wprowadzanie w diecie małych zmian, dzięki którym można zmniejszyć spożycie tłuszczów nasyconych, tłuszczów trans, soli (sodu) oraz cukru - składników, które w nadmiarze mają niekorzystny wpływ na zdrowie.

„Skuteczne zmiany w nawykach żywieniowych nie są łatwe do wprowadzania w życie. Potrzebna jest edukacja, w jaki sposób należy kształtować menu, aby pozytywnie wpływało na zdrowie, taką właśnie rolę spełnia program informacyjno-edukacyjny „Wiem, co wybieram". Dlatego uznaliśmy międzynarodowy program „Wiem, co wybieram" za ciekawą inicjatywę dobrze wpisującą się 
w strategię komunikacji dla naszych produktów. Ryże marki Britta znane są na rynku polskim już od 18 lat. Rok 2009 był bardzo ważny dla naszej marki - nie tylko zmieniliśmy wizerunek marki Britta, ale także podjęliśmy decyzję o przystąpieniu do prozdrowotnego programu „Wiem co wybieram" - powiedziała Joanna Górska, dyrektor marketingu w firmie Sawex.

„Wiem, co wybieram" to część międzynarodowego programu „Choices" wprowadzanego 
na świecie od 2006 roku. Program jest odpowiedzią producentów żywności na apel WHO 
o ograniczanie spożycia czterech składników odżywczych: tłuszczów nasyconych, kwasów tłuszczowych typu trans, soli (sodu) i cukru oraz o zapewnienie konsumentom odpowiednich informacji o produktach i ich wartości odżywczej poprzez proste, jasne i jednolite oznakowanie żywności, a także wprowadzanie na rynek produktów o lepszym profilu żywieniowym.

Wyniki badania świadomości logo „Wiem, co wybieram" w Polsce przeprowadzonego przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych wykazały, że logo zna już 20,1% badanych z grupy docelowej programu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Sawex RSS ALERT    /    Wiem, co wybieram RSS ALERT    /    ryż RSS ALERT

KOMENTARZE (3)

  • caesar 2010-02-24 10:26:49
    PRODUCENT RYZU ? A GDZIE MA POLA RYŻOWE TEN PRODUCENT ? A GDZIE MA SWÓJ MŁYN RYZOWY ? oj autor chyba był na wagarach jak w szkole były lekcje j.polskiego i słowo PRODUCENT. no cóż poziom portalu jaki jest , każdy widzi
  • konsument 234 2010-02-25 12:27:35
    Producent, czy paczkujący -nie ważne liczy się to,że to najlepszy ryż jaki jadłem.
  • Weronika 2010-10-12 15:31:32
    Nie tylko najlepszy, tyle lat na rynku a teraz jeszcze to! Britta pomimo upływu lat potwierdza swoją świetną jakoś i dba o to by była uznawana.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 44.192.112.123
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!