Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Zboża

Przeczytaj duży wywiad z prezesem Makaronów Polskich Pawłem Nowakowskim

Makarony Polskie szukają kolejnych okazji do przejęć, planują także wzrost eksportu i umacnianie swoich marek. - Chcemy być istotnym graczem w Europie Środkowo-Wschodniej - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl prezes spółki Paweł Nowakowski.

Przeczytaj duży wywiad z prezesem Makaronów Polskich Pawłem Nowakowskim

Autor: www.portalspozywczy.pl, Paulina Bełżecka
Data: 29-04-2011, 14:44

Drożejące surowce są powodem zawirowań na rynkach - firmy renegocjują umowy, klienci kierują się w stronę sklepów dyskontowych. Czy spółka odczuła na sobie te zmiany?

Na rynku następuje koncentracja handlu detalicznego. Mamy kilkunastu dużych kontrahentów, którzy oczekują określonych umów. Jako producent na rynku stosunkowo konkurencyjnym, staramy się dostosować do tych warunków, aby zapewnić dobrą obsługę klientom.
Jednocześnie istnieją możliwości zmiany tych oczekiwań czy takiego dostosowania umów, który zapewnia nam surowce pod realizację kontraktów. Staramy się, aby kontrakty na zakup surowców i sprzedaż produktów dotyczyły okresu od września do września bądź od października do października.

Poza tym, zawieramy kontrakty z okresem wypowiedzenia do trzech miesięcy. Odpowiednio wcześniej, gdy widzimy, że zmieniają się warunki rynkowe, mamy możliwość wypowiedzenia takiego kontraktu. Jednocześnie, jeśliby wzrosły ceny surowców, jest to okres, w którym jesteśmy w stanie ponosić dodatkowe koszty związane z wyższą ceną zakupu surowca.

Zazwyczaj zawieramy umowy roczne albo długoterminowe, w których ustalamy roczne warunki handlowe. Tutaj są możliwości renegocjacji, na zasadzie partnerskiego podejścia. Zdarzały się i zdarzają takie sytuacje, że w związku z bardzo istotnymi zmianami na rynku surowców, zmienialiśmy ceny, zarówno u dostawców, jak i u odbiorców.

Nie zależy nam na ponadnormatywnych zyskach, ale na tym, by ograniczać straty. Dlatego czasem w ramach długoterminowych kontraktów, kiedy nie mamy zabezpieczenia ceny zakupu surowca, dopuszczamy negocjacje, choć zdarza się to bardzo rzadko.

Czy spółka ma zakontraktowane surowce do końca tego roku?

W ciągu ostatnich dwóch lat zabezpieczaliśmy 50-60 proc. zapotrzebowania surowcowego na mąkę i istotną część zapotrzebowania surowcowego na owoce. Z uwagi na to, że owoce trzeba kupić w sezonie i zamrozić, ten surowiec mieliśmy w 100 proc. zabezpieczony. Obecnie, z uwagi na bardzo wysoki wzrost cen surowców, nie zawieramy umów dłuższych niż dwa miesiące na zakup mąki.

Zawarliśmy jeden kontrakt roczny, na zakup mąki durum, która stanowi 12-15 proc. zakupu surowców łącznie. Mamy kontrakt do września tego roku, który zawiera satysfakcjonujące dla nas poziomy cenowe i który zabezpiecza nam 100 proc. zapotrzebowania na tę mąkę.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

MAKMakarony Polskie SA

więcej informacji:

Paweł Nowakowski RSS ALERT    /    Makarony Polskie RSS ALERT    /    Tenczynek RSS ALERT    /    Stoczek RSS ALERT    /    Mispol SA RSS ALERT    /    makarony RSS ALERT    /    przetwory owocowo-warzywne RSS ALERT    /    przejęcia RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.239.33.139
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!