Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Zboża

Przychody Makaronów Polskich wzrosły w styczniu o 19 proc.

Grupa Makarony Polskie w styczniu tego roku poprawiła sprzedaż o 19 proc., licząc wobec stycznia 2011 roku. Przychody grupy ze sprzedaży wyniosły 10,2 mln zł w stosunku do 8,6 mln zł rok wcześniej.

Przychody Makaronów Polskich wzrosły w styczniu o 19 proc.
Prezes Makaronów Polskich Paweł Nowakowski

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 08-02-2012, 15:58

Sprzedaż makaronu osiągnęła w styczniu wartość 8,3 mln zł i była wyższa o 12 proc. w stosunku do tego samego okresu ubiegłego roku. Sprzedaż dań gotowych i przetworów warzywno-owocowych osiągnęła poziom 1,8 mln zł i była wyższa o 71 proc.

W ujęciu ilościowym sprzedaż grupy Makarony Polskie wzrosła o 8 proc., do 3,2 tony. Sprzedaż makaronu wzrosła o 4 proc. i wyniosła 2,9 tony, natomiast sprzedaż dań gotowych i przetworów warzywno-owocowych wzrosła o 78 proc., osiągając poziom 284 kg.

Grupa ocenia, że w styczniu ceny owoców wciąż utrzymywały się na wysokim poziomie, a drobne korekty wynikały jedynie ze zmiany kursów walut. - Z uwagi na ograniczoną podaż - przy jednoczesnym oporze przetwórców względem droższych owoców - trudno ocenić jak będą kształtować się ceny w kolejnych miesiącach. W minionym miesiącu ceny świeżych warzyw były stabilne. Zgodnie z tendencją rynkową odczuwalnych zmian należy spodziewać się pod koniec pierwszego kwartału 2012 r. - ocenia spółka.

Firma ocenia także, że ceny pszenicy konsumpcyjnej w dalszym ciągu są stabilne. Krajowa podaż nie jest duża i jest uzupełniana m.in. ziarnem importowanym ze Słowacji. W zależności od regionu i jakości ziarna, ceny za pszenicę konsumpcyjną w młynach kształtują się w przedziale 840-880 PLN/t.

Przypomnijmy, że obroty grupy Makaronów Polskich zwiększyły się w 2011 roku o 41 proc., do 211 mln zł. Sprzedaż makaronów wzrosła wartościowo o 7 proc. (do 110,3 mln zł), a ilościowo o 2 proc. Z kolei sprzedaż dań gotowych wzrosła odpowiednio: o 58 proc. (do 47,9 mln zł) i o 102 proc.

Spółka informowała wcześniej, że w grupie trwa restrukturyzacja. Ma się zakończyć w pierwszej połowie tego roku, a związane z nią koszty obciążą jeszcze wynik najbliższych miesięcy. Za to w drugim półroczu pojawi się już zysk. Do poprawy wyników powinny się też przyczynić wprowadzone podwyżki cen produktów.

Przeczytaj także:

Prezes Makaronów Polskich: Spodziewamy się większej stabilności cen surowców

Prezes Makaronów Polskich: W I półroczu nie osiągniemy jeszcze zakładanych marż

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

MAKMakarony Polskie SA

więcej informacji:

Paweł Nowakowski RSS ALERT    /    Makarony Polskie RSS ALERT    /    ceny zbóż RSS ALERT    /    pszenica konsumpcyjna RSS ALERT    /    owoce RSS ALERT    /    warzywa RSS ALERT    /    makarony RSS ALERT    /    dania gotowe RSS ALERT    /    przetwory owocowo-warzywne RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • am 2012-02-09 14:01:33
    nie ma się czym chwalic, naprawdę. Wzrost sprzedaży polskich makaronów, przekłada się głownie z tego, że oszukujecie klientów podając na paczce że są włoskie itp g* prawda sam się nabrałem

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.232.133.141
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!