Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu
Zboża

Putka: Jak kupujemy pieczywo w czasach koronawirusa? (wideo)

Pomimo ogólnego spadku sprzedaży pieczywa w czasach koronawirusa rośnie zainteresowanie chlebem tostowym - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Grzegorz Putka, dyrektor zarządzający Piekarnie Cukiernie Putka.

Putka: Jak kupujemy pieczywo w czasach koronawirusa? (wideo)
Grzegorz Putka, dyrektor zarządzający Piekarnie Cukiernie Putka

Autor: Anna Wrona/portalspozywczy.pl
Data: 21-04-2020, 10:48

Portalspozywczy.pl: Czy branża piekarnicza mocno odczuła skutki pandemii koronawirusa?

Grzegorz Putka, dyrektor zarządzający Piekarnie Cukiernie Putka: W porównaniu z wieloma branżami jest nam na pewno dużo lżej, ale branża piekarnicza także mocno to odczuła. W przypadku chleba spadki są mniejsze, ale każda piekarnia jest jednocześnie piekarnią-cukiernią. Odnoga cukiernicza ucierpiała dużo bardziej. Spadki w sprzedaży pieczywa wyniosły 10-15 proc., w przypadku cukiernictwa ok. 30-40 proc., w kategorii kanapek i przekąsek czy gotowych dań spadki są jeszcze większe.

Które kategorie obroniły się w tym trudnym czasie?

Świetnym wręcz produktem jest chleb tostowy. Ludzie w tym momencie starają się robić zakupy rzadziej, a przez to szukają produktów z dłuższym terminem przydatności. Takim produktem z najdłuższym terminem przydatności w pieczywie jest u nas chleb tostowy, który mimo braku konserwantów wytrzymuje nawet dwa tygodnie. Na tym produkcie widzimy 2-3-krotny wzrost sprzedaży.

Zmieniły się nasze zwyczaje zakupowe. Zaczynamy więcej kupować "na zapas". W przypadku pieczywa - kupować i mrozić. Czy też zaobserwowaliście takie zmiany?

W naszych piekarniach firmowych obroty spadły o 30 proc., ale liczba odwiedzin spadła o 40-45 proc. Średni koszyk zakupowy (mimo braku cukiernictwa, które też jest wartościowo istotne) wzrósł o 20-30 proc.

Ciekawym doświadczeniem był moment wdrożenia ograniczeń. W czwartek i piątek w połowie marca było widać dramatyczny wzrost sprzedaży. Wszyscy rzucili się do sklepów. To było 2-3 dniowe uderzenie, kiedy ledwo się wyrabialiśmy z produkcją, a nawet musieliśmy trochę obcinać zamówienia. Później był już spadek.

Co jeszcze jest wyzwaniem dla branży piekarniczej oprócz spadku sprzedaży?

Spadek sprzedaży jest źródłem większości problemów. Ale wiąże się to z wieloma rzeczami. To nie tylko spadek przychodów, ale także natężenia pracy. W tym momencie mamy za dużo pracowników, ale jako firma ze 100-letnim doświadczeniem postanowiliśmy nie redukować załogi. Dobro pracowników jest dla nas ważne.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Grzegorz Putka RSS ALERT    /    Putka RSS ALERT    /    piekarnie RSS ALERT    /    pieczywo RSS ALERT    /    koronawirus RSS ALERT    /    chleb tostowy RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.230.154.129
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!