Rozwój, inwestycje, akwizycje – wywiad z prezesem Makaronów Polskich
- Autor: Jakub Szymanek/portalspozywczy.pl
- Data: 10-05-2021, 08:34
– Jako prezes Grupy Makarony Polskie patrzę z nadzieją na 2021 rok. Wierzę w rozwój, ale widzę wiele wyzwań – powiedział w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Zenon Daniłowski, prezes Grupy Makarony Polskie.

Zenon Daniłowski, prezes Grupy Makarony Polskie. / fot. PTWP
- Przez pandemię przeżyliśmy dużo turbulencji związanych z łańcuchami dostaw i cenami surowców na rynku. Od ich braku, po absurdalnie wysokie ceny. Koszty funkcjonowania w pandemii są zdecydowanie wyższe i mam obawy czy po powrocie do normalności będą warunki do ich obniżki.
- Pomimo licznych trudności i zawirowań pandemicznych, rok 2020 ostatecznie okazał się dla naszej Grupy rokiem stabilnego rozwoju organicznego. Największym wyzwaniem było bez wątpienia zapewnienie ciągłości i rentowności produkcji.
- W 2020 roku zrealizowaliśmy wynik finansowy w Grupie ok. 8 milionów złotych, a w spółce Makarony Polskie SA ok. 6,75 miliona złotych. Sprzedaż skonsolidowana Grupy wyniosła ok. 187 milionów złotych, a EBITDA prawie 20 milionów złotych.
- Ważnym kierunkiem dalszego rozwoju są akwizycje. Obecnie prowadzimy rozmowy z jednym z większych producentów makaronu o zakupie firmy. Chcemy pozyskać nowy zakład produkcyjny, który poszerzy nasze portfolio o nowe produkty.
komentarze (0)