Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Zboża

Sezonowość – jak pora roku wpływa na marketing?

Strona 2 z 3

Lato pełne świeżości

Porą roku, kiedy marketing mocno stawia na podkreślenie świeżości produktów pakowanych z wykorzystaniem odpowiednich wrażeń wizualnych, jest lato. To szczególnie ważny okres w branży spożywczej – panuje wtedy prawdziwy boom na główny „rarytas” letniego sezonu, czyli pyszne, najlepiej dopiero co zebrane owoce. Widoczne na opakowaniu produktu ich zdjęcia można wykorzystać jako element zachęcający klienta do zakupu np. tak ozdobionego pudełka spodu tortowego i przygotowania na jego bazie pysznego deseru. – Opakowania zdobione sugestywnymi i ciekawie zaaranżowanymi zdjęciami owoców to najlepsze rozwiązanie w tej branży – mówi Wiktor Kowalski z Dan Cake Polonia. – Bardzo dobrze sprawdza się to np.: w Spodach tortowych, Babeczkach słodkich czy Tartaletkach biszkoptowych firmy Dan Cake Polonia. Widniejące na ich opakowaniach zdjęcia z propozycją zaaranżowania na cieście konkretnych owoców to bardzo dobry sposób na pobudzenie nie tylko apetytu, ale i wyobraźni konsumenta. Widzi on, jak może przygotować owocowy deser z pomocą takiego spodu, i od razu sięga na półkę po potrzebne mu produkty. Danie podane jest dosłownie jak na tacy.

Zima pachnie ciastem

Święta to przede wszystkim czas spędzony z bliskimi, dla wielu osób w niezwykłej atmosferze. Ale jak pokazują badania, te rodzinne chwile mijają nam wtedy głównie na wspólnych posiłkach. Dlatego nieodłącznym skojarzeniem ze świętami Bożego Narodzenia jest wszechobecny, unoszący się w powietrzu zapach świątecznych wypieków. Według badań GfK Polonia z 2013 r. rynek cukierniczych wyrobów piekarniczych wart był 2,6 mld złotych2. Nic więc dziwnego, że okres przedświąteczny to czas prawdziwych żniw dla producentów wyrobów piekarniczych. Zakorzeniona głęboko w tradycji Polaków sztuka piekarnicza każe zadbać, by na świątecznym stole nie zabrakło pysznych słodkich wyrobów. Jednak czasy i nawyki się zmieniają, a wraz z nimi nasze możliwości w kwestii samodzielnego przygotowania takich wypieków. W związku z tym coraz częściej sięgamy po produkty gotowe. Marketerzy mają w związku z tym w okresie świątecznym ręce pełne roboty. Muszą bowiem tak pokierować działaniami reklamowymi, by dopasować produkt do potrzeb konsumenta, w tym przygotować odpowiednie sezonowe opakowanie. – O ile Polacy coraz mniej czasu spędzają we własnej kuchni, tak coraz częściej sięgają po wyroby gotowe, ale dobrej jakości – mówi Wiktor Kowalski, ekspert z Dan Cake Polonia. – W okresie przedświątecznym sprzedaż tego typu produktów wzrasta nawet trzykrotnie. Podobnie zresztą jak w przypadku tych z segmentu premium, takich jak np. Tort Sachera naszej marki. Konsumenci są bardziej skłonni kupować wówczas produkty z wyższej półki. Wtedy jednak nie tylko marka ma znaczenie, ale też to, co ma w ofercie. Tak też jest w przypadku typowo świątecznego asortymentu firmy Dan Cake Polonia. Nasze Rolady świąteczne czy Strucle z marcepanem albo rodzynkami mają specjalne opakowanie, które na sam widok wywołuje u klienta wspomnienia związane z atmosferą i obchodami świąt Bożego Narodzenia. Dajemy więc rozwiązanie, które zaspokaja jednocześnie wiele potrzeb.

więcej informacji:

Wiktor Kowalski RSS ALERT    /    Dan Cake Polonia RSS ALERT    /    sezonowość RSS ALERT    /    piekarnictwo RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Janusz Kamiński 2016-11-21 09:17:59
    Ciekawy temat. Było by fajnie zrobić takie podglądy dla różnych branż.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.101.141
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!