• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Soil Association neguje potrzebę podwojenia produkcji żywności do 2050 r.

W 2006 roku FAO ogłosiła raport o konieczności wzrostu produkcji żywności na świecie o 50 proc. do 2030 roku oraz podwojeniu do 2050 roku. Uzasadniała to wzrostem populacji do 9,1 mld ludzi oraz wzrostem konsumpcji mięsa zwłaszcza w krajach rozwijających się - informuje FAMMU/FAPA na podst.: FAMMU na podst. Agra Facts.
  • Autor: FAMMU/FAPA na podst.: FAMMU na podst. Agra Facts
  • Data: 06-05-2010, 10:35

Wymagałoby to 1,5% przyrostu produkcji rolnej rocznie od 1990 do 2030 roku oraz 0,9% rocznie do 2050 roku. Brytyjska organizacja Soil Association (Stowarzyszenie Rolników Ekologicznych) w swym 59 stronnicowym (podpartym wieloma naukowymi źródłami) raporcie określa te wnioski jako „wielkie kłamstwo".

Zdaniem Soil Association ONZ, rolnicze związki i firmy biotechnologiczne wprowadzają konsumentów w błąd, a powtarzając uparcie tę tezę, dają jasny sygnał, że trzeba postawić na ilość a nie na jakość.

Organizacja Soil Association, która uważana jest za adwokata rolników i producentów ekologicznej żywności uważa, że takie informacje podawane są tylko po to, by uzasadnić ekspansję GMO na świecie.

Skorzystają na tym największe firmy biotechnologiczne. Założenie, że kraje rozwijające muszą powielać zachodni styl odżywiania jest również błędne. Jej zdaniem trzeba przekonać konsumentów i rolników, że można wyżywić świat bez całkowitego zniszczenia środowiska.

Według Soil Association do 2050 roku światowe zapotrzebowanie na żywność może wzrosnąć tylko o 70% pod warunkiem zastosowania bardziej zróżnicowanej diety oraz przy poprawie dystrybucji żywności. Rolnictwo ekologiczne może z powodzeniem w 2050 roku wyżywić świat bez potrzeby intensyfikacji produkcji oraz stosowania GMO, co wpłynęłoby drastycznie na degradację środowiska w tym gleb i wody.

Produkcja eko żywności przeżywa w Wielkiej Brytanii największe trudności od 20 lat na skutek spadku sprzedaży zwłaszcza w sektorach, gdzie jest duża różnica w cenach produktów eko i konwencjonalnych.

więcej informacji:

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!