• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Soligrano: Rośnie dostępność dań wegetariańskich

Hot dogi z sojową kiełbaską, roślinne spaghetti bolońskie, organiczne wege burgery – to nie menu festiwalu wegetariańskiego. Dziś takie potrawy są powszechnie dostępne na stacjach benzynowych i w praktycznie każdym sklepie.
  • Autor: portalspozywczy za materiał prasowy
  • Data: 25-11-2021, 15:12
Soligrano: Rośnie dostępność dań wegetariańskich
Wegetariańskie fast foody nie dziwią już Polaków; fot. mat. pras.

Gdy kilkanaście lat temu w polskiej prasie pojawiał się artykuł o wegetarianach (znanych wówczas jako jarosze), to zazwyczaj w sensacyjnym tonie. Społeczna świadomość była bardzo niska – mylono pojęcia, a jako dania bezmięsne reklamowano często ryby… W badaniach CBOS „Zachowania żywieniowe Polaków” zarówno w 2014, jak i 2019 roku, tylko 1 proc. Polaków zadeklarował się jako wegetarianie. Jednocześnie jednak osób, które jadają mięso raz na kilka tygodni lub rzadziej, było już dziesięciokrotnie tyle.

Kuchnia roślinna na szybko

- Niektórzy lubią spędzać czas z książką kucharską i wymyślać skomplikowane dania, inni jednak cenią na co dzień wygodę. Dlatego liczba osób jedzących dania bezmięsne wzrasta stopniowo wraz ze wzrostem popularności gotowych mieszanek do tworzenia wege burgerów czy falafeli - mówi Agnieszka Wasiak, Dyrektor ds. Sprzedaży w Soligrano.

Kto jeszcze sięga po takie dania? Amatorzy szeroko pojętego zdrowego odżywiania, którzy nawet przygotowując dania w biegu nie chcą rezygnować z wysokiej wartości odżywczej posiłków. Miłośnicy kuchni świata, bo zamiast iść do restauracji, mogą zrobić w domu wege burgery indyjskie czy arabskie falafele. Rośnie świadomość na temat składu, przemysłowo produkowanej żywności. Polacy chętnie sięgają po przetwory z mąki orkiszowej czy soczewicowej.

Prośrodowiskowa rewolucja

Nie można zapominać też o aspekcie ochrony środowiska, który ostatnio z niszowego tematu stał się kwestią o globalnym znaczeniu. W cztery różne firmy produkujące syntetyczne mięso zainwestował w ciągu ostatnich kilku lat Bill Gates. Razem z innymi miliarderami, Jeffem Bezosem i Richardem Bransonem, byli wśród inwestorów, którzy wsparli kwotą 90 mln. dol. jeden z wegańskich start upów. Efekty tych prac badawczych już widać. W polskich sklepach na przestrzeni ostatnich kilkunastu miesięcy pojawiły się wegetariańskie kabanosy i szynki. Na stacjach benzynowych królują dziś wege parówki do hot doga, a wśród dań gotowych prym wiodą mieszanki do samodzielnego smażenia bezmięsnych burgerów, m.in. Soligrano. Wszystko to nie było możliwe jeszcze dekadę temu.

Zachodzące szybko zmiany technologiczne, obok rosnącego apetytu Polaków na kulinarne eksperymenty, decydują o szybkim wzroście popularności tego segmentu rynku. Tak jest też w innych krajach. Firma Global New Products Database śledzi trendy wśród produktów wprowadzanych na rynek m.in. w Niemczech. W 2011 roku tylko 1 proc. nowości to były produkty wegetariańskie, a 2 proc. - wegańskie. 5 lat później było to już odpowiednio 9 i 12 proc..

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!