Jak przewidują analitycy Technavio, do 2020 roku wartość światowej sprzedaży popcornu wzrośnie o 4 mld dolarów do poziomu 12,4 mld USD.

Na lata 2016-2020 przewiduje się stabilny wzrost CAGR na poziomie 7 proc. rocznie, którego motorem napędowym będzie rosnące zapotrzebowanie na smakowe produkty ready-to-eat. Światowi producenci prześcigają się w opracowywaniu najbardziej wymyślnych wariantów smakowych prażonej kukurydzy. Najnowszym wynalazkiem w tej dziedzinie jest popcorn o smaku tradycyjnych angielskich bułeczek "hot cross bun", wypuszczony na rynek przez Tangerine Confectionery pod marką Butterkist. Na trend odpowiedziała także firma Snacks101 wprowadzając bezglutenowe rodzaje popcornu o smakach: sera cheddar, soli morskiej oraz słodko-ostrego sosu sriracha. Na rynku jest już także popcorn o smaku niebieskiego sera, bekonu, ostrego lub słodkiego karmelu, a także ciemnego piwa.

Jak twierdzą analitycy Technavio, rozwój rynku popcornu w kierunku nowych formatów, jak popcornowe batony Nature Valley produkowane przez General Mills, może złagodzić efekt nasycenia widoczny na rozwiniętych rynkach USA i Europy.

Mimo że Stany Zjednoczone wciąż pozostają największym światowym rynkiem prażonej kukurydzy, ich udział w globalnej sprzedaży zmalał ostatnio z 61,3 proc. do 59 proc. Analitycy przewidują, że do 2020 r. rynek popcornu w USA będzie się rozwijać w tempie 6,2 proc., w Europie, Bliskim Wschodzie i w Afryce o 7,2 proc., w Ameryce Łacińskiej o 7,9 proc. oraz 11,3 proc. w krajach Azji i Pacyfiku.

Technavio jest zdania, że do 2020 r. liderujący obecnie (55 proc.) na rynku popcorn do mikrofali ustąpi miejsca wersji gotowej do spożycia. W latach 2010-2013 sprzedaż należących do ConAgra' marek popcornu do mikrofali Act II, Jiffy Pop i Orville Redenbacher's spadła o 4 proc.