Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu
Zboża

Tylko 3 proc. Polaków spożywa codziennie makarony i kasze

Jak wynika z najnowszych danych GUS, Polacy spożywają coraz mniej produktów zbożowych. Wiele osób będących na diecie w pierwszej kolejności rezygnuje z ich spożywania, mimo że według zaleceń Instytutu Żywności Żywienia, produkty zbożowe powinny stanowić podstawę naszego jadłospisu - mówią twórcy kampanii "Zboże smakuje i inspiruje".

Tylko 3 proc. Polaków spożywa codziennie makarony i kasze
Ruszyła kampania "Zboże smakuje i inspiruje". fot. mat. pras.

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 24-03-2016, 09:58

Według badań przeprowadzonych na potrzeby kampanii „Zboże smakuje i inspiruje”, ponad 75 proc. Polek zgadza się ze stwierdzeniem, że „jesteś tym, co jesz”. Tymczasem zaledwie 3 proc. spożywa codziennie produkty zbożowe, takie jak makarony czy kasze.

Polki najchętniej sięgają po przetwory ze zbóż na śniadanie, w formie płatków lub pieczywa. Jednak, jak przekonują specjaliści w codziennej diecie powinny znaleźć się różne rodzaje produktów zbożowych zarówno pieczywo i płatki, jak i makarony, kasze i mąki.

- Zboża i produkty zbożowe należą do podstawowych artykułów użytkowych pochodzenia roślinnego i od najdawniejszych czasów są ważnym pożywieniem człowieka. Eksperci z zakresu żywienia i dietetyki są zgodni, że podstawą zbilansowanej diety jest różnorodność produktów i posiłków. Im bardziej urozmaicamy nasz jadłospis, tym więcej wartościowych składników dostarczamy. Niewłaściwie skomponowana dieta, w której nie są zachowane odpowiednie proporcje pomiędzy produktami z poszczególnych grup może przyczyniać się do powstawania niedoborów żywieniowych – komentuje Anna Jelonek, dietetyk i ekspert kampanii „Zboże smakuje i inspiruje”.

Anna Jelonek wskazuje, że różnorodność ziaren daje duże możliwości ich wykorzystania. Każdy rodzaj zbóż ma inne właściwości i walory smakowe, co w rezultacie przekłada się na atrakcyjność produktów zbożowych w naszej kuchni. 

- Zboża obecne są w naszej kulturze od bardzo dawna, jednak nie wszyscy są świadomi ich wartości odżywczych. Właśnie dlatego zdecydowaliśmy się przeprowadzić ogólnopolską kampanię „Zboże smakuje i inspiruje”. Jej celem jest edukacja konsumentów na temat roli produktów zbożowych w diecie, zachęcenie do częstszego sięgania po pieczywo, makarony, kasze, płatki oraz mąkę. Chcemy zainspirować Polaków, ponieważ dania przygotowane na bazie produktów zbożowych są nie tylko szybkie i wygodne w przygotowaniu, ale także wartościowe – mówi Rafał Mładanowicz, Prezes Krajowej Federacji Producentów Zbóż.

 „Zboże smakuje i inspiruje” to druga edycja kampanii, w ramach której  prowadzone są działania edukacyjne mające na celu propagowanie wiedzy na temat produktów zbożowych – makaronów, pieczywa, mąk, kasz i płatków. Akcja potrwa do sierpnia 2016 r.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Krajowa Federacja Producentów Zbóż RSS ALERT    /    KFPZ RSS ALERT    /    promocja zbóż RSS ALERT    /    Rafał Mładanowicz RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • gość 2016-03-24 17:02:31
    to musimy jeść więcej...w produktach zbożowych jest moc!

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.231.220.225
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!