W Polsce brakuje kampanii promujących spożycie pieczywa
- W Polsce pieczywo praktycznie w ogóle nie jest reklamowane, nie licząc akcji prowadzonych przez poszczególne sieci handlowe. Tymczasem duże pieniądze idą na reklamę płatków i rozmaitych dodatków śniadaniowych, co kształtuje gusta konsumentów - mówią w rozmowie z serwisem www.portalspozywczy.pl Karolina Zajezierska (dyrektor handlowa) i Michał Zajezierski, wiceprezes zarządu Nowel Piekarnia Nowakowski.

Zdaniem Michała Zajezierskiego polska branża piekarnicza jest bardzo rozdrobniona. Mimo tego podąża w kierunku konsolidacji. W jego opinii ten proces będzie postępować w kolejnych latach.
- Problemem jest na pewno brak organizacji branżowej. W efekcie nie ma instytucji, która mogłaby zorganizować i koordynować kampanie promujące spożycie pieczywa. W Niemczech istnieją organizacje, które przydzielają medale za jakość, smak, innowacyjność. Między innymi dlatego spożycie pieczywa w Europie Zachodniej jest znacznie wyższe niż w Polsce - mówi wiceprezes zarządu Nowela.
Jak dodaje Karolina Zajezierska, mimo braku promocji, klienci już zauważają jakość pieczywa z odpieku.
- Mamy najwyższe wymagania dotyczące standardu produkcji i higieny. Możemy dostarczać produkty do krajów, których wymogi w tym zakresie są bardzo wysokie jak np. Wielka Brytania. Na Wyspach polskie pieczywo ma bardzo dobrą renomę, nie tylko wśród Polonii, ale także wśród Brytyjczyków. Dzisiaj liczy się przede wszystkim jakość. Nawet zagranicą, jeżeli ktoś dostarcza lepsze pieczywo niż lokalni producenci, to sieci handlowe je kupią - przekonuje.
Mimo że spożycie pieczywa w Polsce od kilku lat systematycznie spada, zarządzający Nowel Piekarnią Nowakowski zwracają uwagę na jednoczesny wzrost rynku pieczywa.
- Konsumenci zaczęli odchodzić od pieczywa w kierunku kaszy, płatków, pieczywa chrupkiego i innych zamienników wpisujących się w trend fit. Z drugiej strony rynek pieczywa rośnie. Nowe inwestycje planujemy nie tylko my, ale także nasza konkurencja. To dowodzi, że klient szuka pieczywa smacznego, które ma czystą etykietę i którego jakości może być pewien - mówi dyrektor handlowa Nowel Piekarni Nowakowski.
Jak dodaje Michał Zajezierski, wieloziarniste pieczywo jest bardzo ważnym składnikiem dobrej, zbilansowanej diety.
- Wszystkie mody w rodzaju pieczywa bezglutenowego przychodzą i odchodzą. Mimo tego, że część ludzi deklaruje, iż szuka pieczywa z ziarnami, żurawiną, oliwkami, widzimy wzrost także w kategorii pieczywa pszennego, zwłaszcza kajzerek. Na każdą z tych grup produktów jest klient. Konsumenci coraz częściej zauważają, że zamiast odchodzić od pieczywa na rzecz np. płatków, można wybrać inny jego rodzaj - podsumowuje.
Nowel Piekarnia Nowakowski istnieje od 1925 roku. Firma dostarcza pieczywo do największych sieci handlowych w Polsce i na dziewięć rynków zagranicznych. W dwóch zakładach produkcyjnych spółka zatrudnia 500 osób.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.