Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

strefa premium

Wafle zbożowe - subtelne połączenie trendu fit i convenience (analiza, trendy, prognozy rynkowe)

  • Autor: Jakub Szymanek / portalspozywczy.pl
  • Data: 29-05-2017, 12:41
Według raportu firmy Mitel trzech na dziesięciu Polaków deklaruje jedzenie wafli ryżowych. Konsumenci traktują je najczęściej jako świetny rodzaj przekąski pomiędzy posiłkami. Trendy związane z byciem fit sprzyjają rozwojowi segmentu wafli ryżowych.
Wafle zbożowe - subtelne połączenie trendu fit i convenience (analiza, trendy, prognozy rynkowe)
fot. shutterstock

Rynek wart 150-160 mln PLN

Zdrowy tryb życia, moda na żywność convenience oraz trendy healt&wellness sprawią, że wafle ryżowe, postrzegane jako wartościowa przekąska, stają się coraz bardziej popularne wśród konsumentów. Według danych firmy Mintel, 15% respondentów w Polsce sięga po wafle ryżowe raz w tygodniu, zaś 21% mówi o tym, że spożywa je 2-3 razy w miesiącu. Takie zjawisko ma pozytywny wpływ sprzedaż wśród marek oferujących te produkty, a także powoduje wzrost wartości segmentu, który już teraz jest wyceniany na ponad 150 mln złotych.

– Segment wafli ryżowych w Polsce nadal jest kategorią niszową i rozwijającą się stosunkowo powoli w porównaniu z całym rynkiem zdrowej żywności. Ze względu na brak dokładnych badań w tym segmencie, możemy jedynie szacować jego wartość na około 150-160 mln PLN, co stanowi około 13-15% całego rynku zdrowych przekąsek – ocenił Andrzej Wojtuń, Projekt Manager IBŻ Food Research Institute.

Dalsza część artykułu (88%) jest dostępna dla zarejestrowanych subskrybentów serwisu, którzy wykupili dostęp do usługi "Strefa premium". lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!