Wafle zbożowe - subtelne połączenie trendu fit i convenience (analiza, trendy, prognozy rynkowe)
- Autor: Jakub Szymanek / portalspozywczy.pl
- Data: 29-05-2017, 12:41

Rynek wart 150-160 mln PLN
Zdrowy tryb życia, moda na żywność convenience oraz trendy healt&wellness sprawią, że wafle ryżowe, postrzegane jako wartościowa przekąska, stają się coraz bardziej popularne wśród konsumentów. Według danych firmy Mintel, 15% respondentów w Polsce sięga po wafle ryżowe raz w tygodniu, zaś 21% mówi o tym, że spożywa je 2-3 razy w miesiącu. Takie zjawisko ma pozytywny wpływ sprzedaż wśród marek oferujących te produkty, a także powoduje wzrost wartości segmentu, który już teraz jest wyceniany na ponad 150 mln złotych.
– Segment wafli ryżowych w Polsce nadal jest kategorią niszową i rozwijającą się stosunkowo powoli w porównaniu z całym rynkiem zdrowej żywności. Ze względu na brak dokładnych badań w tym segmencie, możemy jedynie szacować jego wartość na około 150-160 mln PLN, co stanowi około 13-15% całego rynku zdrowych przekąsek – ocenił Andrzej Wojtuń, Projekt Manager IBŻ Food Research Institute.
komentarze (0)