Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Zboża

Waldemar Topolski, Aryzta na FRSiH: Podczas pandemii zmieniła się rola eksporterów

Duże firmy spożywcze, takie jak Aryzta, zostały niejako zmuszone w czasie pandemii koronawirusa, aby wziąć na siebie obowiązek informowania klientów, dlaczego żywność jest bezpieczna i dlaczego nie należy się jej obawiać – mówił Waldemar Topolski, dyrektor zarządzający Aryzta Polska, wiceprezes Stowarzyszenia Producentów Pieczywa w czasie debaty "Eksport w czasach lokalności i nowych reżimów bezpieczeństwa" podczas Internetowego Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

Waldemar Topolski, Aryzta na FRSiH: Podczas pandemii zmieniła się rola eksporterów
Waldemar Topolski ,dyrektor zarządzający Aryzta Polska, fot. PTWP

Autor: Olimpia Wolf, portalspozywczy.pl
Data: 06-11-2020, 11:30

Waldemar Topolski, dyrektor zarządzający Aryzta Polska tłumaczył, że branża piekarnicza w Polsce jest dość mocno skonsolidowana, a eksport stanowi bardzo dużą część jej przychodów.

– Gdy rozpoczęła się pandemia koronawirusa, musieliśmy z tygodnia na tydzień dokonać bardzo wielu zmian organizacyjnych w naszym eksporcie, aby dostosować się do nowej sytuacji na rynku. Całe szczęście, że nasze główne rynki, na które eksportujemy i na które eksportuje większość firm z naszej branży, czyli Niemcy, Czechy, Wielka Brytania i Francja, najmniej ucierpiały – mówił.

– Pomogło nam to wszystkim przetrwać, natomiast i w marcu i teraz pojawiły się cztery główne zmiany, które my jako eksporterzy pieczywa musieliśmy wziąć pod uwagę – dodał.

Pierwsza zmiana, to jak tłumaczył Waldemar Topolski, elastyczność w przełączaniu się między kanałami i między krajami. – Z dnia na dzień rynek HoReCa zamknął się, musieliśmy więc pomóc naszym klientom zagospodarować produkty, które trzymali w magazynach, musieliśmy bardzo umiejętnie dostosować się do sytuacji w zależności od jej rozwoju i tak regulować eksportem, żeby działać na tych rynkach, które były jeszcze otwarte – wyjaśniał.

– Bardzo ważny element, który mógł być problemem w czasie pandemii dla wielu firm, to kwestia zarządzania ryzykiem płatniczym oraz dostępność do informacji – mówił.

Trzecia zmiana to zarządzanie nadwyżkami surowców i produktów gotowych. – Dostępność pewnych surowców ze względu na przerwanie łańcuchów dostaw uległa ograniczeniu. Wydłużył się też znacznie termin oczekiwania na te surowce. A dobrem bezcennym, ze względu na charakter naszego eksportu, stały się opakowania – tłumaczył Waldemar Topolski.

– Podobnie też jak inni, musieliśmy szukać szukać nowych rynków zbytu, takich jak Białoruś, Rosja, Ukraina. Tam regulacje były trochę inne niż w Unii Europejskiej – dodał.

– Myślę że najciekawsza, szczególnie w kontekście naszych obowiązków, była kwestia zmiany roli eksportera. W czasie pandemii mamy do czynienia z infodemią, czyli z zalewem najróżniejszych informacji – mówił.

Tłumaczył, że ludzie gubią się w nadmiarze informacji i trudno im rozróżnić, które z nich są prawdziwe, a które nie. – W tym momencie duże firmy spożywcze, takie jak Aryzta, zostały niejako zmuszone w czasie pandemii koronawirusa, aby wziąć na siebie obowiązek informowania klientów – zarówno odbiorców, czyli sieci handlowych i sieci restauracji, ale również klientów końcowych, dla konsumentów. Wyjaśnialiśmy więc, dlaczego produkty żywnościowe, w tym pieczywo, są bezpieczne, dlaczego nie należy się ich obawiać. Myślę, że to jest bardzo ciekawy aspekt, którego wcześniej nie było – podsumował.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Waldemar Topolski RSS ALERT    /    FRSiH 2020 RSS ALERT    /    Aryzta RSS ALERT    /    eksport RSS ALERT    /    handel zagraniczny RSS ALERT    /    FRSiH RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.232.146.10
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!