Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Zboża

Waldemar Topolski, dyrektor zarządzający FSB Piekarnie - WYWIAD

Przeczytaj pełny wywiad z Waldemarem Topolskim, dyrektorem zarządzającym spółki FSB Piekarnie, który w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl mówi o szczegółach inwestycji w nowy zakład, rozwoju eksportu oraz planach wejścia w nowe segmenty rynku piekarniczego.

Waldemar Topolski, dyrektor zarządzający FSB Piekarnie - WYWIAD
Waldemar Topolski, dyrektor zarządzający spółki FSB Piekarnie

Autor: www.portalspozywczy.pl, Paulina Bełżecka
Data: 09-03-2013, 08:23

Na jakim etapie jest budowa piekarni w Strzegomiu?

Inwestycja idzie zgodnie z planem. Jesteśmy na etapie końcowych odbiorów pozwoleń i rozruchu technologicznego. Produkcja w nowej piekarni powinna zacząć się w marcu.

Jakie pieczywo będzie produkować nowa piekarnia i jakie będą moce produkcyjne?

Docelowo będziemy produkowali kilkaset milionów bułek rocznie, głównie pieczywa hamburgerowego, hot-dogów i tortilli, ale także pieczywa cukierniczego, jak rogaliki francuskie.

Trudno obiecać, że już w tym roku osiągniemy taki poziom produkcji, bo zaczynamy w połowie roku. Myślę, że do takiego poziomu dojdziemy w ciągu jednego lub dwóch lat.

Spółka informowała, że chce przez tę inwestycję wejść na nowe rynki?

Obecnie jesteśmy w Polsce liderem rynku pieczywa hamburgerowego mrożonego. Dzięki nowej inwestycji będziemy w stanie zaproponować naszym klientom produkt nie mrożony. Zamierzamy produkować w nowym zakładzie pieczywo hamburgerowe paczkowane, z możliwie krótkim terminem przydatności do spożycia. Z tym produktem chcemy wejść na rynek detaliczny największych sieci handlowych w Polsce i za granicą.

Jakiej wartości jest rynek pieczywa paczkowanego w Polsce?

Jest on zdecydowanie mniejszy niż rynek pieczywa tradycyjnego, ale spożycie pieczywa paczkowanego, ze względu na zmieniający się tryb życia rośnie i upatrujemy w tym dla nas dużą szansę.

Rynek ten dzieli się na kategorie - bułek hamburgerowych, pieczywa cukierniczego, czy tortilii i każda z nich ma inną wartość. Razem mówimy o rynku wartości kilkaset mln złotych. Ostatnio otrzymaliśmy dane, według których rynek piekarniczy, wraz z pieczywem cukierniczym, jest wart ok. 7 mld zł. Oznaczałoby to, że pieczywo paczkowane to niewielki procent całego rynku.

Polacy są przywiązani do pieczywa tradycyjnego. Czy pieczywo paczkowane ma szanse rosnąć?

Naszym zdaniem tak. Wystarczy popatrzeć, jaki sukces odniosło w ostatnim czasie pieczywo etniczne typu tortilla - były to wzrosty kilkunastoprocentowe, a nawet 20-procentowe rok do roku przez ostatnich kilka lat. Rogalik francuski także powoli podbija rynek. To daje nam gwarancję, że ten rynek będzie rósł bardzo dynamicznie. Jest to tylko substytut tradycyjnego pieczywa, które nadal będzie istniało, jednak my dajemy możliwość konsumentom wyboru innego rodzaju pieczywa.

więcej informacji:

Waldemar Topolski RSS ALERT    /    FSB Piekarnie RSS ALERT    /    McDonalds RSS ALERT    /    pieczywo RSS ALERT    /    pieczywo paczkowane RSS ALERT    /    chleb RSS ALERT    /    piekarnie RSS ALERT

KOMENTARZE (3)

  • Demerara 2013-03-10 13:31:40
    Osobiście poznałem prezesa W.Topolskiego i jestem pod dużym wrazeniem tego człowieka. Inteligenty, otwarty i bardzo wiarygodny. Moim zdaniem poprowadzi firmę FSB w prawidłwym kierunku na trudnym, zmieniającym sie rynku.
  • Europejczyk 2013-03-11 08:59:55
    Wg. mnie pieczywo należy doe tej kategorii produktów którym szkodzi gigantomania. Tak jak kupuję piwo wyłącznie z małych, lokalnych browarów, warzywa z okolicznych gospodarstw tak samo interesuje mnie pieczywo pochodzące z małej, lokalnej piekarni która zaopatruje się w mąkę z lokalnego młyna. Grzechem każdego giganta jest optymalizacja kosztów a nie jakości, a reszte ma załatwić marketing. Ja zaś poszukuję i znajduję jakość za którą chcę płacić trochę więcej-bo jestem tym co jem
  • Kacper 2013-03-16 12:04:38
    @Demerara pare firm juz poprowadzil, jedna nawet skutecznie, ale z Polski. Ta inwestycja zapowiada sie bardzo fajnie,tym bardziej ze konkurencji zbyt wielkiej nie ma na rynku, ale czy sie uda powalczyc o detal ja szczerze mowiac watpie.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.215.182.81
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!