Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Zboża

Właściciel Sante: Innowacje w branży spożywczej nie opłacają się dużym graczom

- Innowacje dla branży przemysłu spożywczego wiążą się z bardzo dużymi kosztami i ryzykiem. Ciężko jest zmienić nawyki konsumentów przyzwyczajonych do konkretnych produktów spożywczych - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Andrzej Kowalski, współzałożyciel Sante, producenta zdrowej żywności.

Właściciel Sante: Innowacje w branży spożywczej nie opłacają się dużym graczom
Andrzej Kowalski, współzałożyciel Sante, producenta zdrowej żywności/ fot. Piotr Waniorek/Żelazna studio

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 24-03-2016, 10:40

Jako główną barierę dla polskiej innowacyjności Kowalski wskazuje słaby kontakt nauki z biznesem.

- Każdy działa na swoim poletku. Nie ma instytucji która łączyłaby te podmioty. Wydaje mi się, że nauka w dalszym ciągu nie szuka odbiorców dla swoich innowacji. Jest samowystarczalna. Główny błąd systemowy to fakt, że finansowanie nauki nie jest uzależnione od wdrożenia wynalazków do przemysłu - mówi właściciel Sante.

Zdaniem Andrzeja Kowalskiego w branży przemysłu spożywczego, zwłaszcza z perspektywy koncernów  światowych, innowacje nie bardzo się opłacają. W jego opinii to średnie i mniejsze firmy łatwiej i chętniej sięgają  po innowację. Muszą się jednak zmierzyć z barierą w postaci braku komunikacji z nauką i brakiem kapitału, który po wprowadzeniu innowacji pozwoliłby ją promować.

- Na pewno w innowacyjności nie pomaga całe otoczenie biznesu w Polsce. Ogromna ilość niejasnych, a w dodatku zmieniających się bardzo często przepisów. Zamiast zajmować się szukaniem nowych rozwiązań, trzeba tracić czas na studiowanie nowych przepisów, sprawozdawczość i bezsensowną korespondencję z urzędami w sprawach bez znaczenia - mówi Kowalski.

Kolejną przeszkodą jest zdaniem Andrzeja Kowalskiego brak dobrze wykształconej kadry technicznej. - Owszem, wielu młodych ludzi studiuje, ale kierunki techniczne nie cieszą się powodzeniem. Niestety, wbrew tezom Engelsa, ilość nie przechodzi w jakość - podsumowuje właściciel Sante.

Sante powstało w roku 1992 z inicjatywy Andrzeja Kowalskiego, którego wspólnikami zostali bracia - Wojciech i Marek Kowalscy. Początkowo firma zajmowała się sprzedażą parafarmaceutyków, ziół, produktów zbożowych oraz ziaren słonecznika, soczewicy i soi. Dzisiaj spółka ma w ofercie ponad 200 produktów, na koniec tego roku ma ich być prawie 300. Firma wydaje rocznie ok. 10 mln złotych na badania i rozwój.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Sante RSS ALERT    /    Andrzej Kowalski RSS ALERT    /    przedsiębiorczość RSS ALERT    /    innowacyjność RSS ALERT    /    zdrowa żywność RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • granolcia 2016-06-11 16:05:41
    Ej Kowalski napij sie swojej wody grandera i zaczniesz normalnie gadać....

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.204.251
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!