Wzrósł zysk Grupy Makarony Polskie pomimo spadku przychodów
- Autor: portalspożywczy.pl
- Data: 29-08-2014, 10:35

Jak tłumaczą Makarony Polskie, spadek przychodów ze sprzedaży odnotowany w pierwszym półroczu 2014 roku wynikał m.in. z realizacji jednorazowego kontraktu dla Agencji Rynku Rolnego w roku 2013 i z rezygnacji grupy z realizacji nisko rentownego kontraktu na dostawy produktów makaronowych do jednej z zagranicznych sieci handlowych (po pierwszym kwartale 2013 roku), co bezpośrednio wpisuje się w strategię poprawy rentowności całej grupy.
Sprzedaż eksportowa grupy w pierwszym półroczu 2014 roku wyniosła ok. 2 mln zł. Był to wynik niższy niż w pierwszym półroczu 2013 roku, ale w większości zrealizowany własnymi siłami handlowymi, w przeciwieństwie do roku poprzedniego, kiedy to eksport był realizowany głównie za pośrednictwem wielkich sieci handlowych. Grupa zdecydowała się na ten krok, jako strategię długoterminową, ze względu na chęć nawiązania trwałych, bezpośrednich relacji z finalnymi odbiorcami, co pozytywnie przekłada się na poziom realizowanej marży.
komentarze (3)
udział Biedronki w sprzedaży to ponad 30%, strata rynku we własnych produktach, brak własnych produktów na półkach do niczego dobrego nie prowadzi, poprawa zysku poprzez zwolnienie połowy pracowników to rzeczywiście jest NIEBYWAŁE OSIĄGNIĘCIE! z kwartału na kwartał coraz gorzej
OdpowiedzDaję im jeszcze rok
Odpowiedzzwolnienie w ubiegłym roku 200 osób powinno dać skromnie 3,0 mln. zł oszczędności i tylko z tego tytułu o tyle lepszy wynik (skromnie bo przy założeniu tylko 2,5 tys zł kosztu pracodawcy na pracownika), zaprezentowany wynik za I półrocze 2014 to więc wielka lipa, firma idzie pod wodę, z wynikami i ze sprzedażą,
Odpowiedz