• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Zarząd Elstar Oils chce zwiększyć wyniki w tym roku i rozważy wypłatę dywidendy

Estar Oils planuje w tym roku dalszą poprawę zysków i przychodów. Firma zamierza zwiększać produkcję estrów do biopaliw i poprawiać marże w segmencie spożywczym. Zarząd spółki nie wyklucza wypłaty dywidendy z zysku za 2009 rok w związku z zakończeniem przez spółkę programu inwestycyjnego - informuje GPWInfostrefa.
  • Autor: GPWInfostrefa
  • Data: 06-04-2010, 11:53
Zarząd Elstar Oils chce zwiększyć wyniki w tym roku i rozważy wypłatę dywidendy

- W skali roku chcemy zwiększyć przychody i zyski. Spodziewamy się wyników lepszych niż w 2009 roku - powiedział PAP Aleksander Rysiewicz, dyrektor ds. korporacyjnych w Elstar Oils.

W 2009 roku zysk netto grupy, przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej, wzrósł do 19,9 mln zł z 13,8 mln zł rok wcześniej, zysk operacyjny wzrósł do 39 mln zł z 36,3 mln zł, a przychody do 650,3 mln zł z 576,3 mln zł.

Pierwszy kwartał, według Rysiewicza, powinien być zgodny z wewnętrznym budżetem spółki. Na ostateczne ukształtowanie się wyniku wpływ będzie miało rozliczenie zabezpieczeń. Segment biopaliw wykazał w tym okresie stratę ze względu na niższą sprzedaż w okresie zimowym.

Z kolei segment spożywczy zachowywał się w tym okresie stabilnie. Na poziomie grupy wynik za pierwszy kwartał będzie dodatni.
Maksymalne moce przerobowe rzepaku w grupie wynoszą 400 tys. ton rocznie. W 2009 roku Elstar przerobił 300 tys. ton. - W tym roku może to być 350 tys. ton. Do docelowych mocy, czyli 400 tys. ton powinniśmy dojść w 2011 roku" - ocenia Rysiewicz.

Maksymalne moce zakładu w Malborku, produkującego estry do biopaliw, wynoszą 100 tys. ton. W ubiegłym roku wyprodukowano tu blisko 60 tys. ton estrów. - W tym roku maksymalnie może to być 80 tys. ton - poinformował Rysiewicz.

Spółka podtrzymuje, że będzie pracować nad poprawą marż segmentu spożywczego. W ubiegłym roku marża na poziomie EBITDA wyniosła ok. 6 proc a skorygowana o zabezpieczenia ok. 7 proc. W tym roku ma wzrosnąć. Zależeć to będzie również od kształtowania się warunków rynkowych i wpływu rynku biodiesla na rynek olejów roślinnych.

W ubiegłym roku przychody ze sprzedaży biodiesla stanowiły ponad 30 proc. ogólnych przychodów oraz 35 proc. przychodów ze sprzedaży produktów. W tym roku udział ten dalej wzrośnie. Docelowo sprzedaż obu segmentów ma się wyrównać. Eksport w ubiegłym roku stanowił ok. 13 proc. przychodów. Za granicę sprzedawane były głównie śruty, jako produkt uboczny przy produkcji oleju. Trafiły one do Holandii, Niemczech, Danii i Wielkiej Brytanii.

- Możemy sprzedawać za granicę efektywnie, bo mamy blisko port. Przychody ze sprzedaży śruty obniżają koszty produkcji oleju - powiedział Rysiewicz. Na 2010 rok spółka nie planuje inwestycji, poza odtworzeniowymi, których wartość nie przekroczy amortyzacji (amortyzacja za zeszły rok wyniosła 11 mln zł).

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!