Portal Spożywczy - FMCG, handel, rynek spożywczy

Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Zboża

Zenon Daniłowski, prezes Makaronów Polskich - wywiad

  • Autor: www.portalspozywczy.pl, Paulina Bełżecka
  • Data: 25-04-2013, 13:26
Prezes Makaronów Polskich Zenon Daniłowski, mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl o restrukturyzacji spółki, planach dotyczących inwestycji i eksportu, strategii wobec marek oraz otoczeniu rynkowym.
Zenon Daniłowski, prezes Makaronów Polskich - wywiad
Na zdj. prezes Makaronów Polskich Zenon Daniłowski

W spółce Makarony Polskie od ubiegłego roku trwa restrukturyzacja. Jakie działania restrukturyzacyjne do tej pory spółka przeprowadziła i jakie były ich efekty?

Na początku warto wyjaśnić potrzebę restrukturyzacji w spółce Makarony Polskie SA. W efekcie błędnych decyzji biznesowych podjętych w latach 2010 i 2011 grupa utraciła rentowność. Utrata rentowności była efektem nadmiernej rozbudowy struktur, skoncentrowania sprzedaży na kilku odbiorcach, oparciu się na private label oraz zaniedbania własnych brandów i eksportu. Dodatkowo w 2012 roku występowała niestabilna sytuacja na rynku surowców tj. mąki makaronowej i masy jajecznej. Już pod koniec 2011 roku rozpoczęto cięcia, ale szeroki proces restrukturyzacji ruszył od połowy 2012 r.

Dalsza część artykułu (96%) jest dostępna dla zarejestrowanych subskrybentów serwisu, którzy wykupili dostęp do usługi "Strefa premium". lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

komentarze (0)

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!