Partnerzy portalu partner portalu partner portalu
Zboża

ZT Bielmar: Rozporządzenie 1169/2011 wprowadza istotne zmiany

W grudniu 2014 roku w życie wchodzi nowe rozporządzenie 1169/2011 o znakowaniu żywności. - Są to istotne zmiany. Szczególnie komplikują sprawę opakowań, na których powierzchnia nadruku jest naprawdę niewielka. W naszym przypadku musieliśmy szukać miejsca na spodzie kubka - powiedział w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Aleksander Szałajko z Zakładów Tłuszczowych Bielmar Sp. z o.o.

ZT Bielmar: Rozporządzenie 1169/2011 wprowadza istotne zmiany
Aleksander Szałajko z Zakładów Tłuszczowych Bielmar Sp. z o.o.

Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
Data: 04-09-2013, 15:22

Podkreśla, że znalezienie równowagi pomiędzy efektywnym i atrakcyjnym ukazaniem przymiotów produktów na półce sklepowej, czyli wyróżnieniem się wśród konkurencji, w konfrontacji z obowiązkami oznakowania żywności wg wspomnianego i poprzednich rozporządzeń, bywa niejednokrotnie zadaniem wręcz karkołomnym. - Cieszy fakt, że wspomniane rozporządzenie nie spowodowało w naszym przypadku potrzeby zakupu innej maszyny pakującej i możemy ewolucyjnie przeprowadzać zmiany - mówi Aleksander Szałajko i dodaje, że koszty dostosowania są spore. Nowe klisze, cylindry, praca grafików. - Jeżeli zaistniałaby potrzeba zakupu maszyny pakującej, koszty byłyby kolosalne - zaznacza.

- Zmiany na opakowaniach staramy się wprowadzać sukcesywnie. Wymagane korekty zapisów na kubkach margaryn do smarowania, kostkach kulinarnych, opakowaniach zbiorczych - kartonach, czy etykietach na butelkach olejów, są dokonywane podczas bieżących koniecznych ingerencji w grafikę i tekst. Racjonalizujemy proces, rozkładamy go na etapy, aby nie ponosić jednorazowych, wysokich kosztów, a jednocześnie zdążyć ze wszystkimi elementami w wyznaczonym czasie - mówi Aleksander Szałajko.

W przypadku opakowań produktów tłuszczowych, wytyczne wynikające z rozporządzenia odnoszą się do grafiki. Najdłużej technologicznie trwa przygotowanie nowych nadruków na kubkach, czyli opakowaniach margaryn miękkich. Nadruki są przeprowadzane na polipropylenie metodą offsetu lub rotograwiury. W pierwszym przypadku należy wyprodukować nowe folie, co jest mniej skomplikowane i kosztowne, aniżeli wyprodukowanie nowych cylindrów w rotograwiurze. Należy podkreślić, że ten ostatni sposób nadruku, jakkolwiek dający świetne efekty, wymaga bardzo dużych nakładów. Mówiąc wprost, opłaca się przy wielkich wolumenach opakowań. Średnio proces musi trwać 8 tygodni. - Nie wspominam tutaj o naszych wewnętrznych pracach nad plikiem do wydruku (współpraca z agencją graficzną, sprawdzenie wszystkich danych i elementów).

Nadruk na obwolucie jest szybszy i prostszy. Materiał jest łatwiejszy do przygotowania jednak metody równie wymagające prac przygotowawczych i nakładów finansowych - zauważa Szałajko.

Najprościej sprawa wygląda przy opakowaniach zbiorczych - kartonach. Druk na tekturze lub papierze metodą flexo nie wymaga długich przygotowań. Trzeba pamiętać, że optymalizacja kosztów wprowadzenia zmian nieco wydłuża proces dostosowania się do rozporządzenia.

więcej informacji:

Aleksander Szałajko RSS ALERT    /    ZT Bielmar RSS ALERT    /    znakowanie żywności RSS ALERT    /    prawo żywnościowe RSS ALERT    /    opakowania RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Agata Nutrition Calculator 2015-04-08 11:21:46
    Nutrition Calculator działa w każdym sektorze branży spożywczej. Nutrition Calculator FOODCAL www.nutrition-calculator.pl

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.105.97
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!