Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Zboża

ZT Kruszwica zapowiada wzmocnienie oferty i poprawę efektywności produkcji

- W segmencie Food w dalszym ciągu będziemy intensyfikować działania nakierowane na tworzenie i wprowadzanie na rynek nowych produktów. U podstaw tych działań leży dalsze uatrakcyjnianie naszej oferty w olejach konsumenckich oraz wzmacnianie pozytywnego wizerunku margaryn konsumenckich jako kategorii - mówi Wojciech Jachimczyk, prezes zarządu ZT Kruszwica S.A.

ZT Kruszwica zapowiada wzmocnienie oferty i poprawę efektywności produkcji
Zakłady ZT Kruszwica. Fot. ztkruszwica.pl

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 29-03-2016, 11:30

Prezes ZT Kruszwica przyznaje, że pierwsze półrocze 2016 roku będzie przebiegało pod znakiem trudnej sytuacji na rynku nasion rzepaku. Jest ona spowodowana luką podażową spowodowaną niską produkcją i wysokim eksportem nasion w 2015 roku.

- Kluczem do oceny wyników drugiej połowy roku będzie rozwój sytuacji na rynkach śrut i olejów roślinnych. Pomimo niższego areału obsianego rzepakiem w tym roku, dostępność nasion rzepaku w pierwszych miesiącach po zbiorach powinna być dostateczna. Ostatecznie jednak zyskowność działalności branży przetwórstwa nasion oleistych będzie zależeć od relacji cen rynkowych nasion rzepaku, oleju rzepakowego i śruty rzepakowej, które z kolei zależą od wielu globalnych czynników, których rozwój trudno jest dziś przewidzieć - mówi Jachimczyk.

Jego zdaniem pewnym jest, że niskie ceny ropy naftowej nie sprzyjają rentowności branży biopaliwowej, głównego odbiorcy oleju rzepakowego w Europie. Poprawa rentowności w tym obszarze powinna pozwolić na wzrost cen olejów roślinnych, co może poprawić marże na przerobie nasion rzepaku.

- W segmencie Agri będziemy koncentrować się na maksymalizacji zwrotu z kapitału oraz nieustannej poprawie efektywności procesów produkcyjnych, czyli na działaniach, których celem jest umacnianie pozycji Grupy jako lidera branży i preferowanego dostawcy dla przemysłu paszowego i biopaliwowego - dodaje Jachimczyk.

ZT Kruszwica zamierza również kontynuować współpracę z czołowymi odbiorcami olejów i margaryn pod markami odbiorców, a także blisko współpracować z branżą piekarniczą i cukierniczą, wspierając rozwój produkcji wysokiej jakości wyrobów w tym segmencie rynku. 

Zakłady Tłuszczowe Kruszwica to największy w Polsce i jeden z największych w Europie Środkowej, przetwórca nasion oleistych i producent tłuszczów roślinnych. Spółka specjalizuje się w produkcji olejów konfekcjonowanych, margaryn oraz tłuszczów dla potrzeb przemysłowych. Oferuje także produkty dla potrzeb przemysłu spożywczego, paszowego i biopaliwowego. 2015 rok spółka zamknęła wynikiem 2,35 mld zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży (2,49 mld w 2014 r.) i zyskiem netto w wysokości 93,2 mln zł (119,8 mln w 2014 r.).

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

KSWZakłady Tłuszczowe KRUSZWICA SA

więcej informacji:

ZT Kruszwica SA RSS ALERT    /    Kruszwica RSS ALERT    /    rynek margaryn RSS ALERT    /    rynek olejów RSS ALERT    /    Zakłady Tłuszczowe Kruszwica RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.232.51.240
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!