Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu

Bądź trendy: Jedz zdrowiej, jedz roślinnie!

Jak wynika z badania „Nawyki żywieniowe Polaków w czasie izolacji społecznej podczas epidemii koronawirusa”, przeprowadzonego na zlecenie firmy Upfield w czerwcu 2020 r. na reprezentatywnej próbie Polaków liczącej N=2000, ponad 40% Polaków zmieniło w tym czasie swoje przyzwyczajenia i nawyki żywieniowe.

Bądź trendy: Jedz zdrowiej, jedz roślinnie!

Respondenci pytani o to, które z nich zachowali po czasie epidemii, najczęściej wskazywali na:

·  jedzenie bardziej zdrowo (76,1%),

·  częstsze gotowanie w domu od podstaw (70,1%),

·  jedzenie mniej nabiału (59,5%) i mięsa (55,3%)

·  oraz wykorzystywanie roślinnych zamienników mięsa (61,9%).

Co piąty badany przyznał, że czuje, iż po czasie izolacji jego dieta jest bardziej zrównoważona dzięki nowym nawykom żywieniowym, np. świadomiej robi zakupy, wybierając produkty pochodzenia roślinnego.

„Według zaleceń światowych organizacji żywieniowych powinniśmy ograniczać spożycie nasyconych kwasów tłuszczowych. Ich źródłem są przede wszystkim produkty odzwierzęce – mięso, masło. Warto je zastępować np. kotletami roślinnymi, produktami roślinnymi do smarowania” – mówi Joanna Lotkowska, dietetyk z PROVEG.

Tymczasem, o ile coraz chętniej sięgamy po warzywa strączkowe, orzechy, napoje roślinne, to część konsumentów ma wątpliwości, czy zastąpić masło margaryną. Na jej temat wciąż pokutuje wiele mitów.

Co trzeba wiedzieć o margarynie?

 

Współczesne margaryny to wskazane i korzystne elementy codziennej diety, ponieważ:

·  stanowią doskonałe źródło dobrych, nienasyconych kwasów tłuszczowych, pochodzących z wysokiej jakości olejów roślinnych, m.in. rzepakowego, słonecznikowego i lnianego

·  zawierają niezbędne wielonienasycone kwasy Omega-3 i Omega-6, występujące w maśle w znikomej ilości

·  są zdrowszą alternatywą dla masła pod względem tłuszczowym: zawierają nawet 5 razy mniej nasyconych kwasów tłuszczowych (podwyższają poziom cholesterolu we krwi) w porównaniu do masła krowiego

·  zawierają prawie 10 razy więcej witaminy D niż masło krowie (zbyt mała ilość witaminy D może powodować spadek odporności, dlatego powinniśmy na to uważać szczególnie jesienią i zimą, kiedy jest niewiele dni słonecznych)

·  większość z nich – w tym marki produkowane przez Upfield, a więc Flora, Flora ProActiv, Rama, Delma, Kasia – nie zawiera częściowo uwodornionych/utwardzonych olejów roślinnych, które są źródłem szkodliwych tłuszczów trans, naturalnie obecnych w produktach odzwierzęcych

·  niektóre z nich, np. Flora ProActiv, dodatkowo wzbogacone są w sterole roślinne o klinicznie udowodnionej skuteczności w obniżaniu cholesterolu

·  są też warianty odpowiednie dla wegan i wegetarian (np. Flora Original) oraz dla osób, które nie tolerują laktozy (np. Flora Light, kostka do pieczenia Kasia bez laktozy).

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Upfield RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Grazka 2021-03-28 13:58:05
    Jak taka zywność może być zdrowa jak jest pełna tłuszczy trans jak chociażby margaryny. Warto poznać sposób jej utwardzania. Poza tym celem jest wprowadzania żywności GMO jaką USA wytwarza i będzie mieć wyłączność na jej sprzedaż!Ludzie sprawdzajcie każde zdanie wpisywane do danego produktu. To drugi etap zabijania ludzi albo stosowania coraz to większej ilości trujących leków!

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 121.29.46.130
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!