Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

EEC Trends - NA ŻYWO

20 STYCZNIA 2022  •  WARSZAWA
TRWA TRANSMISJA

Zielona transformacja gospodarki

PRZEJDŹ DO STRONY TRANSMISJI

Bezmięsny otwiera roślinne laboratorium

Bezmięsny - producent roślinnych wędlin i alternatyw dla mięsa, utworzył niezależny dział R&D, którego celem jest przeniesienie alternatyw mięsa produkowanych przez start-up na jeszcze wyższy poziom.
  • Autor: Anna Wrona, portalspozywczy.pl
  • Data: 07-12-2021, 10:48
Bezmięsny otwiera roślinne laboratorium
Bezmięsny utworzył dział R&D; fot. mat. pras.

Bezmięsny ma laboratorium

Laboratorium, które w rzeczywistości jest przestronną kuchnią techniczną wypełnioną najnowszymi sprzętami pozwalającymi przeprowadzać testy produktów, powstało z potrzeby rozwoju linii produktowych i tworzenia nowatorskich rozwiązań.

Zob. Bezmięsny: Ile jest wart rynek roślinnych zamienników?

- To miejsce pomoże nam udoskonalić nasze produkty. To tu powstanie Bezmięsne Pepperoni 2.0 i tu opracujemy ofertę na grilla 2022. Wierzymy, że uda nam się stworzyć zupełnie nowe receptury i oferowaćsmaki, których brakuje na rynku alternatyw. Bezmięsne Laboratorium jest odzwierciedleniem linii produkcyjnej w mikro skali, co pozwoli nam korygować receptury w niezwykle  wczesnej fazie." - mówi Rafał Czech, jeden z założycieli marki.

Bezmięsny Lab rozwija się pod skrzydłami Głównego Technologa marki - Eugeniusza Orłowskiego, który swoje wieloletnie doświadczenie zdobywał m.in. w przemyśle rybnym I mięsnym, jednak ostatnie lata poświecił pracy nad roślinnymi alternatywami. Eugeniusz doskonale rozumie świat alternatyw dla mięsa i wie, w jaki sposób budować smak i teksturę produktów. A co najważniejsze, potrafi przełożyć wizję całego zespołu na docelowy asortyment.

Bezmięsny: Nowe produkty

- Dział R&D pozwoli nam nie tylko na stworzenie nowych produktów, ale również na dogłębne przetestowanie ich. Czas produkcji nowego Bezmięsa waha się od 3 miesięcy do roku. W tym czasie każdy produkt przechodzi próby, zarówno w laboratorium, jak i na linii produkcyjnej, aż po testy smakowe wśród pracowników oraz wybranej grupy odbiorców. Nasze nowe laboratorium pozwoli nam na skrócenie tego czasu, dzięki czemu nasze produkty będą mogły szybciej pojawić się na półkach sklepowych, a finalnie - w lodówkach osób ograniczających spożycie mięsa lub ciekawych nowych smaków" - dodaje Igor Sadurski, drugi z założycieli Bezmięsnego.

- W ciągu ostatnich kilku lat segment roślinnych alternatyw mięsa przeszedł długą drogę, by coraz lepiej trafiać w gusta tych, którzy i które dotychczas nie miały styczności z roślinnym jedzeniem. To, że młoda polska marka, taka jak Bezmięsny, nie idzie na skróty, inwestuje w dział R&D i kładzie silny nacisk na wczesny etap rozwoju produktów to sygnał, który tylko potwierdza ambicje warszawskiego start-upu. W 2021 roku i w kolejnych latach konsumenci stopniowo rezygnując z mięsa i mając możliwość wyboru będą sięgać po najbardziej dopracowane roślinne alternatywy - komentuje Maciej Otrębski z Roślinniejmy.

Bezmięsny sprzedaje swoje roślinne zamienniki na rynkach zagranicznych pod marką Plenty Reasons. Firma wchodzi także w sektor HoReCa. Zob. Bezmięsny zdobywa zagraniczne rynki z marką Plenty Reasons

 

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!