• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Czym się kierują klienci kupując zamienniki mięsa? (badanie)

Osoby kupujące zamienniki mięsa zwracają uwagę przede wszystkim na troskę o zwierzęta - wynika z badania firmy Bezmięsny.
  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 19-05-2021, 16:14
Czym się kierują klienci kupując zamienniki mięsa? (badanie)
Produkty bezmięsne, fot. materiały prasowe

Jaka jest bezmięsna społeczność? 

Rodzimy producent roślinnych alternatyw mięsa – Bezmięsny – opublikował wyniki badania przeprowadzonego w grupie stałych klientów, którzy regularnie robią zakupy w firmowym sklepie internetowym. Jacy są konsumenci, którzy regularnie kupują bezmięsne produkty? Które z nich wybierają najczęściej i jakie są ich główne motywacje? Na te pytania odpowiedziało niemal 400 Bezmięsnych klientów i klientek, a wyniki dają jeszcze większą wiedzę na temat ciągle rozwijającego się rynku zamienników mięsa. 

Branża spożywcza nie ma wątpliwości, że warto inwestować w sektor vege, a kolejne roślinne produkty pojawiają się tak często, że przestały budzić zaskoczenie. Zwiększony popyt na alternatywy dla dań mięsnych zauważyli także twórcy pierwszego w Polsce „wegańskiego rzeźnika”. Założyciele firmy Bezmięsny – Igor Sadurski i Rafał Czech – odnotowali w poprzednim roku trzykrotny wzrost sprzedaży w porównaniu z 2019 rokiem. 

Nie tylko weganie 

Jak swoją dietę określają osoby będące klientami internetowego sklepu Bezmięsnego? Aż 59% ankietowanych to wegetarianie, spośród których ponad 19% to osoby na diecie całkowicie roślinnej. Jednak ponad 40% z osób biorących udział w ankiecie to osoby, które nie zrezygnowały z mięsa. Wśród nich 2% spożywa je kilka razy w tygodniu, a 14% stara się ograniczyć mięso i określa swój sposób odżywiania jako głównie roślinny ze sporadycznym spożyciem ryb. Co więcej, 73% osób biorących udział w badaniu stwierdziło, że zamienniki mięsa spożywa codziennie lub 2-3 razy w tygodniu. 

Ankietowani zwracają uwagę przede wszystkim na troskę o zwierzęta – osoby, które wskazały taką motywację jako główny czynnik zakupowy stanowią aż 56% wszystkich biorących udział w ankiecie. Kolejne istotne powody to troska o własne zdrowie (18%) oraz o środowisko naturalne (12%). Pozostałe 8% badanych wskazuje na smak, a 6% na inne czynniki. Choć na rynku dostępnych jest setki książek kulinarnych z przepisami, wyniki ankiety sugerują, że kuchnia roślinna wcale nie jest taka skomplikowana. Ponad połowa (52%) badanych twierdzi, że samodzielnie tworzy swoje dania, a 33% ankietowanych inspiracje czerpie z blogów kulinarnych.  

Ulubione bezmięsne przekąski  

Klienci firmy Bezmięsny zostali zapytani o ulubione zamienniki mięsa oraz najchętniej przygotowywane dania z ich wykorzystaniem. Wśród przekąsek największym powodzeniem zdecydowanie cieszą się kanapki z roślinnymi wędlinami i znajduje to odzwierciedlenie w najchętniej wybieranych produktach. Z ankiety jasno wynika, że największym powodzeniem cieszą się wędliny (31%) oraz kiełbaski i kabanosy (25%), których polski producent oferuje łącznie aż 12 rodzajów. Co sprawia, że ponad połowa klientów wybiera właśnie te produkty?   

– Gotowe do spożycia wędliny i kiełbaski wypełniają ważną lukę na polskim rynku – zarówno ich wygląd, smak, jak i konsystencja pozwalają na przygotowanie szybkich polskich śniadań czy kolacji. Położenie ich na stole stanowi często pierwszy krok by przekonać członków rodziny do sięgania po ciekawe alternatywy dla mięsa – komentuje Rafał Czech, współzałożyciel firmy Bezmięsny. 

– Szeroki wybór produktów czyni sezon grillowy bardzo atrakcyjnym także dla osób ograniczających spożycie mięsa. Swoimi wyborami, jak i odpowiedziami w ankiecie, nasi klienci jasno dali znać także o tym, że brakowało im kanapek z bezmięsną, smaczną wędliną – dodaje Igor Sadurski, drugi z założycieli.

Powiązane tematy:

Partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!