Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu

EEC 2020: Przyszłość branży spożywczej to innowacje, trendy prozdrowotne i produkty roślinne

Branże spożywczą czeka przyspieszenie rozwoju innowacji, trendów prozdrowotnych oraz wzrost popytu na produkty roślinne – ocenili uczestniczy debaty „Branża spożywcza – przyszłość sektora”, która odbyła się w ramach XII Europejskiego Kongresu Gospodarczego (EEC) w Katowicach.

EEC 2020: Przyszłość branży spożywczej to innowacje, trendy prozdrowotne i produkty roślinne
Uczestnicy debaty "Branża spożywcza - przyszłość sektora" na EEC 2020 fot. PTWP

Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
Data: 10-09-2020, 15:44

Robert Kremser z Bisnode ocenił, że innowacje zwłaszcza w handlu spożywczym jeszcze przyspieszą, zaś Michał Siwek z Banku BNP Paribas uzupełnił, że pandemia nie zmieni trendów, a niektóre wręcz przyspieszy. Te związane z elementem zdrowotności będą dominowały – Polacy będą jedli mniej mięsa, więcej produktów roślinnych i będą też zwracać uwagę na ograniczenie negatywnego wpływu produkcji na środowisko.

O trendach prozdrowotnych mówił też prezes Makarony Polskie.

- W ostatnim czasie, jeszcze przed pandemią obserwowaliśmy wzrost popytu na makarony wyższej jakości, jednak w Polsce pszenicy durum jest np. mało. My kupujemy polską semolinę, ale musimy posiłkować się importem. Dziś ok. 30 proc. w portfolio to makarony prozdrowotne, czyli z roślin typu żyto, gryka, orkisz albo z roślin strączkowych i myślę, że nasze społeczeństwo przywykło do tego, żeby kupować produkty nie tylko takie, które żywią, ale też takie, które wpływają pozytywnie na nasze zdrowie. I  właśnie wszystkie tego typu produkty będą rozwijały się w tym kierunku – mówił Zenon Daniłowski.

Marek Moczulski, prezes firmy Unitop, pytany czy sezamki i chałwę można nazwać produktami pierwszej potrzeby, które Polacy kupowali podczas pandemii stwierdził: - Chciałbym tak myśleć, jednak ludzie będą bardziej patrzeć na chleb, makaron, masło i mięso, a potem na rzeczy uzupełniające. A sezamki i produkty kojarzone jako słodyczowe i jednocześnie mające cechy zdrowotne będą na pewno wygrywać, bo to są produkty, które jak obserwujemy nie zostały dotknięte w trakcie pandemii – mówił prezes Unitop.

Dodał, że sprzedaż niektórych słodyczy np. upominkowych wyhamowała, zaś inne nie odczuły zmian z powodu pandemii. Sprzedaż sezamków, które Unitop sprzedaje głównie za granicą rozwijała się bez zahamowań. – To są produkty, które łączą przyjemność z elementem prozdrowotnym, one się obroniły i będą bronić się dalej – dodał.

Vassilen Tzanov, prezes Upfield zaznaczył, że pandemia umocniła trend spożywania produktów roślinnych, który zaczął się już kilka lat temu, a także produktów prozdrowotnych.

więcej informacji:

produkty roślinne RSS ALERT    /    trendy konsumenckie RSS ALERT    /    Anna Olewnik-Mikołajewska RSS ALERT    /    branża spożywcza RSS ALERT    /    Zenon Daniłowski RSS ALERT    /    Marek Moczulski RSS ALERT    /    Robert Kremser RSS ALERT    /    Michał Siwek RSS ALERT    /    Vassilen Tzanov RSS ALERT    /    innowacje RSS ALERT    /    zachowania konsumentów RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.207.102.38
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!