Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu

EEC 2020: Przyszłość branży spożywczej to innowacje, trendy prozdrowotne i produkty roślinne

Strona 2 z 2

- Nasze produkty są produktami codziennego użytku. Konsumenci sięgają po nie co 4-5 dni. Wchodzimy również w kategorię serów wegańskich, w której wzrosty startują co prawda od niskiej bazy, ale sięgają od 50 do 100 proc. na poziomie Europy. Widzimy również, że konsumenci coraz chętniej sięgają po produkty premium oraz prozdrowotne - mówił  Vassilen Tzanov. 

 - Trendy, które obserwujemy i które są potwierdzone badaniami, wskazują na to, że Polacy coraz częściej sięgają po produkty pochodzenia roślinnego. Ten trend zaczął się kilka lat temu, a teraz jeszcze bardziej się uwypuklił. Podczas pandemii ponad 40 proc. badanych deklarowało, że przeszła na większe spożywanie produktów roślinnych. Dużo zmieniło się w zachowaniu konsumentów - ponad 60 proc. Polaków zostało w domu i zaczęło częściej gotować i spożywać domowe posiłki. Im dłużej stan odosobnienia będzie trwał, tym dłużej nawyki konsumentów będą się zmieniać – dodał.

Anna Olewnik-Mikołajewska, prezes Grupy Olewnik, również wskazała na rosnący popyt na produkty roślinne, a nawet w branży mięsnej i opowiedziała o wejściu jej firmy w segment produkcji roślinnej.

- Podobnie jak mój poprzednik uważam, że zdecydowanie powinniśmy wykorzystać ten nurt przyzwolenia konsumenta na to, żeby zastąpić białko zwierzęce białkiem roślinnym. Według raportu Roślinnie Jemy już 3,2 mln Polaków nie je mięsa, a 40 proc. sięga po jego zamienniki. Konsumenci w swoich wyborach doszukują się wartości, chcą rozwiązań etycznych i urozmaicających dietę. Dla branży mięsnej jest to szansa, którą powinniśmy wykorzystać na dywersyfikację swojej oferty tak, żeby konsument świadomy, który stawia na urozmaicone odżywianie mógł skorzystać z naszej oferty. Powinniśmy szukać innowacji w produktach mięsnych, mięsno-roślinnych i roślinnych – mówiła Anna Olewnik-Mikołajewska.

Dodała, że pandemia nie zatrzyma rozwoju trendu roślinnego.

- Myślę, że wręcz go przyspieszy nie tylko ze względów proekologicznych, ale i finansowych. Trudno ukryć, że pozyskanie białka roślinnego jest tańsze. Zauważamy, że na półkach jest coraz więcej produktów mięsno-roślinnych używanych jako zamienników mięsa. Badania i trendy wyraźnie mówią, że klient jest otwarty i zainteresowany tą kategorią produktową – stwierdziła prezes Grupy Olewnik.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

branża spożywcza RSS ALERT    /    produkty roślinne RSS ALERT    /    trendy konsumenckie RSS ALERT    /    Anna Olewnik-Mikołajewska RSS ALERT    /    Zenon Daniłowski RSS ALERT    /    Marek Moczulski RSS ALERT    /    Robert Kremser RSS ALERT    /    Michał Siwek RSS ALERT    /    Vassilen Tzanov RSS ALERT    /    innowacje RSS ALERT    /    zachowania konsumentów RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.237.138.69
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!